گزارش چهارمین نشست فصلی زمستان 1401 بازرگانی وارناسا

دسته بندی : اخبار مجموعه

بسم الله الرحمن الرحیم

چهارمین نشست فصلی بازرگانی وارناسا  پنجشنبه  25 اسفند  ماه 1401 در رستوران سنتی گوهرانه  واقع در روف گاردن ایران مال برگزار شد . افتتاحیه جلسه با مقدمه آقای  حیدری شروع شد . وی با اشاره  به  سلسه  اتفاقاتی که  یکی پس از دیگری  شرایط اقتصاد ایران را  بسیار چالش برانگیز کرد از جمله  سایه سنگین کرونا در ابتدای سال ، اغتشاشات پاییز و بدترین واقعه  نوسانات شدید ارزی دو ماه اخیرکه همچون سونامی بسیاری از کسب و کارها را تا مرز ورشکستگی  پیش برد و از طرفی جابجائی فروشگاه وارناسا به محل جدید در اوایل پاییزهم مزید بر علت شد  تا با کندی زیاد آهنگ فروش مواجه شویم همچنین  چالش  واردات روکش 13 صدم آن در حجم زیاد بدون مطالعه قبلی دلیل دیگری بود که وارناسا را با تکانه های شدید مالی روبرو کند که خوشبختانه به لطف الهی و زحمات جهادی همه واحدهای فروش و بازاریابی ، بازرگانی خارجی ، مالی ، انبار، امور وب سایت و مدیریت توانستیم بخش زیادی از آثار مخرب مالی را برطرف کنیم و با توکل به خدا و استعدادهای درونی وارناسا با افقی روشن و امیداوارکننده  وارد سال 1402 شویم .وی ضمن تشکر مجدد از همه زحمتکشان گروه وارناسا این نشست را فرصتی دانست برای ارزیابی کارنامه مجموعه وارناسا و استفاده  از تجربیات تلخ و شیرین آن برای سال 1402 و سالهای پیش رو .

در ادامه آقای حیدری با اشاره به  آموزش پرسنل در سال  1401 ، استقرار تیم مشاوره مدیریتی جهت تدوین چشم انداز وارناسا و بیانیه ماموریت ، تعیین استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت  و آغاز فرآیند سازی امور اجرائی را قدم بزرگی دانست که علی رغم  هزینه هایی که داشت اما برای ایجاد ساختار سازمانی در مجموعه هایی که افق بلند مدت دارند ، بسیار لازم و ضروری دانست.

ایشان تاکید داشتند وارناسا  همچنان در جهت یک مجموعه آموزش محورو برخودار از نظم سازمانی  پیش خواهد رفت و در حلقه مدیریت از مشاورین مدیریتی ، مالی و اقتصادی ، تبلیغات و ترویج فروش بهره خواهد برد.

پس از این مقدمه مسئول بخش تامین خارجی بعنوان دومین سخنران ازسیاست  توسعه محصولات  مطابق سند چشم انداز خبر داد که علاوه برادامه واردات و پخش روکش PVC و چسب ممبران بتوانیم برای اولین بار در واردات سایر  مواد اولیه صنعت MDFهم ورود کنیم. البته  برای پرهیز از اشتباهات گذشته پیشنهاد شد ابتدا درقسمت  زنجیره پخش در حجم کم مشارکت کنیم و سپس براساس بازخورد بازار حجم متناسب را وارد کنیم .

آقای امین حیدری بعنوان  سومین  سخنران گزارشی از رشد چشمگیر ورودیهای وب سایت  وارناسا و افزایش فروش بخش وب سایت  بعد از تغییرات و اصلاحات اخیر ارائه  دادند که با همکاری  آقایان برزگران مدیر وب سایت ، آزادی مدیر فروش و یحیی اکبری مسئول فروشگاه رقم خورد وی   سیصد هزار View  و سی و دوهزار Click  در ماه  از وسایت وارناسا را بعنوان شاهدی برای مرجع بودن وب سایت وارناسا در این صنعت مطرح کردند که  باعث شده سایت Google چندین بار تا کنون گارت  تبریک الکترونیکی برای مجموعه ارسال کند.

آقای امین حیدری باتوجه با تجربیات سال 1401 پیشنهاد دادند در بخش واردات خارجی  روی چسب وکیوم وارناسا بعنوان برند شناخته شده و مورد اعتماد مشتریانمان ، بیشتر تمرکز کنیم و روکش را  از منابع دیگر وارد کنیم و معتقد بودند  چسب برند شده وارناسا بعنوان کالای استراتژیک گروه  اهمییت زیادی دارد و باید منابع مالی مان را بیشتر به  آن سمت ببریم .

آقای شریفی از واحد مالی چهارمین  سخنران بودند که ابتداء از رشد سه برابری فروش نسبت به سال 1400 اشاره داشتند و البته انتقاد از خواب سرمایه در بعضی از محصولاتی که بدون مطالعه وارد آن شدیم. ایشان با توجه به رشد گردش کالا در شش ماهه دوم ، کمبود نقدینگی را بزرگترین چالش پیش رو در سال 1402 دانست و رشد سریع و غیر قابل پیش بینی دلار در زمستان را بزرگترین ضربه بر منابع مالی مجموعه دانست که باید با تمهیداتی از سوی مدیریت این تهدید را به کمترین حد کاهش داد.

سخنران بعدی آقای آزادی از واحد فروش بود که سال 1401 را پر از فراز و نشیب و میدان جنگ تمام عیار دانست. ایشان معتقد بود  فتح قله سه برابری رکورد فروش ، توسعه قلمرو نفوذ به شهریار ، آدران ، قلعه میر و دست یابی به مشتریان بزرگ و تولید کنندگان مطرح وپر آوازه ، برند وارناسا را پیش از پیش در صنعت  MDF مطرح  کرده. ورود به فروش گرانول ، چسب وکیوم سایر برندها ، رکورد تاریخی فروش روکش هایگلاس 126 ، اخذ نمایندگی روکش FRP ، توسعه و تنوع تامین کنندگان داخلی صرفا اشاره کوچکی به تازه های سال 1401 میباشد. وی افزود اگر چه در بعضی جبهه های این نبرد نابرابر که از بیرون و داخل به ما وارد میشد – آقای حیدری در افتتاحیه جلسه به آن اشاره کردند-  ناگزیر به عقب نشینی هایی تاکتیکی شدیم ولی به تجربیات بزرگی رسیدیم که شاید در حالت عادی هیچ وقت دسترسی پیدا نمیکردیم و یا به چند سال زمان نیاز داشت . ایشان ضمن تشکر از یاران زحمت کش خود آقایان اسماعیل ناصری و یحیی اکبری  در تیم فروش و همکاران تیم انبارآقایان پشندی و مرتضی اکبری، اذعان داشت بدون این عزیزان این اتفاقات خوب  نمیتوانست رقم بخورد .

آقای اسماعیل ناصری هم نقطه نظرات و تجربیات خودشون رو در قالب پیشنهاداتی ارائه دادند  که مورد توجه حاضرین قرارگرفت. همچنین آقای اکبری نقش تاثیرگذاری در رشد فروش وب سایت و افزایش مشتریان داشتند ودر انجام امور فروشگاه نیزبسیار موفق عمل کردند که مورد تقدیر واقع شدند .

 در پایان جلسه مقرر شد با شروع  سال جدید مطابق با اصلاح ساختار سازمانی وارناسا ، پیراهن یقه دار بعنوان پوشش رسمی جایگزین تی شرت شود و هزینه های مترتب  از طرف وارناسا پرداخت گردد .

این نشست ابتداء با صرف ناهار درساعت سه بعدازظهر در  قسمت عمومی رستوران و سپس شروع رسمی جلسه در قسمت VIP با پذیرائی از پرسنل ادامه یافت و در ساعت نه شب با گرفتن عکسهای یادگاری در فضائی پر از امید و انگیزه  به کار خود پایان داد .

و من یتوکل علی الله فهو حسبه

26 اسفند 1401

 روابط عمومی بازرگانی  وارناسا

نظرات کاربران