چسب ممبران چیست؟ انواع چسب وکیوم ممبران (سفارش و استعلام قیمت)

دسته بندی : صنعت PVC
پیشنهاد خرید

چسب وکیوم وارناسا HV

385,000 تومان385,000 تومانخرید کنید

چسب ممبران چیست؟

چسب وکیوم چیست؟ در خصوص چسب ممبران چه می‌دانید؟ با انواع چسب ممبران آشنا هستید؟ این روزها با توجه به بالا رفتن ارزش چوب و نیاز به استفاده از مواد ترکیبی و جایگزین، استفاده از ام دی اف به شدت افزایش یافته است. کم کم سازندگان رو به استفاده از روکش‌ها برای افزودن بر زیبایی و دوام ام دی اف آورند. یکی از روکش هایی که بر روی ورقه های ام دی اف قرار می گیرد و طرفداران بسیاری دارد، روکش پی وی سی است. اما این روکش های پی وی سی و به خصوص روکش های وکیوم باید با چسب های به خصوصی به ورق های ام دی اف و نئوپان بچسبند. به چسب مخصوص چسباندن روکش وکیوم به ورق های چوبی چسب ممبران یا چسب وکیوم ممبران گفته می شود. ورود چسب وکیوم ممبران را می توان شروع انقلابی در صنعت ام دی اف دانست. البته اگر هنوز نمی دانید ماهیت خود ممبران چیست و می خواهید با ممبران آشنا شوید مقاله ممبران چیست را از دست ندهید.

برای اطلاع از جدیدترین قیمت چسب ممبران یا سفارش چسب وکیوم ممبران به صفحه چسب ممبران مراجعه کنید یا با شماره وارناسا 02155246331 تماس بگیرید

با انواع چسب ممبران آشنا شوید!

در حدود ده سال است که استفاده از ورقه‌ های ام دی اف که توسط ابزار سی ان سی بر روی آن‌ها کار شده و سپس با استفاده از چسب ممبران روکشی از جنس پی وی سی بر روی آن‌ها قرار گرفته، بسیار رایج شده است. همان‌طور که گفتیم ورود این چسب‌ها توانست انقلابی در صنعت ام دی اف ایجاد کند. این چسب ها هم به مرور زمان تغییر یافتند و بر کیفیت و راحتی استفاده از آن‌ها افزوده شده است. چسب وکیوم ممبران که برای فرایند روکش زنی بر روی ام دی اف استفاده می شوند در حقیقت از ماده ای پلیمری بر پایه آب تولید می شوند.

با انواع چسب ممبران آشنا شوید!

در مورد تنوع چسب ممبران باید گفت که چسب ممبران در دو مدل پلی اورتان و چسبهای اکریلیک است که در بازار دیده می شود و در صنایع چوبی ام دی اف برای روکش کردن از آن استفاده می کنند. با گذشت زمان و روکش کردن صفحات ام دی اف خام، چسب ممبران متنوعی به بازار عرضه شد. از ویژگی های چسب ممبران مقاومت نسبی آن در برابر حرارت و عدم ذوب شدن آن است البته منظور دمای زیر 75 درجه هست. چسب های پلی اورتان (پایه آبی) به علت سهولت در نوع کارکرد در پرسهای وکیوم، استفاده مناسب تری خواهند داشت.

چسب وکیوم ممبران دو جزئی (نسل اول)

نسل اول چسب وکیوم ممبران، چسبی دو جزئی بود که نیاز به 90 تا 140 درجه دما، 4 بار اتمسفر فشار و 10 تا 15 دقیقه زمان برای فعال شدن و وکیوم کردن احتیاج داشت. این نسل چسب های وکیوم بسیار گران قیمت بودند. این چسب ها همچنین نیاز به وسیله ای داشتند که بتواند هاردنر و چسب را به صورت همگن و یکنواخت با هم ترکیب کند.

چسب وکیوم ممبران تک جزئی (نسل دوم)

تنها 5 سال زمان برای تغییر و بهبود چسب وکیوم ممبران نیاز بود. نسل جدید تک جزئی پلی اورتان ری اکتیو انقلاب مجددی در صنعت وکیوم و پرس های ممبران ایجاد کرد. این چسب ها ایزوسیانات یا هاردنر کپسوله داشتند که در اثر دما و فشار 0.7 بار می‌ترکید و پیوندهای عرضی خود را با چسب و پی وی سی برقرار می کرد. ظهور این چسب ها کار پرس سازها را هم راحت کرد زیرا این چسب ها به دما و فشار کمتری برای فعال شدن نیاز داشتند. در گذشته میزان مصرف چسب 90 تا 130 گرم در هر متر مربع بود که با استفاده از چسب های نسل دوم و تک جزئی این میزان به 60 تا 80 گرم در هر متر مربع کاهش پیدا کرد.

برای چسباندن روکش هایگلاس یا دیگر انواع روکش پی وی سی بر روی سطح ام دی اف توسط چسب ممبران نیاز است که سطح ورق به خوبی به چسب آغشته شود. زمانی که سطح کار شروع به برق زدن کرد یعنی از میزان مناسبی چسب استفاده کرده اید. به خاطر داشته باشید که لبه های کار به میزان بیشتری چسب وکیوم نیاز دارند. دلیل این امر این است که لبه ها ممکن است جدا شوند و باعث خراب شدن کل کار شوند. پس از این کار باید گذاشت تا چسب به صورت کامل خشک شود و سپس مناطق چسب زده شده را توسط لامپ UV بررسی کرد. در پایان اضافه های چسب را توسط دستمالی نم دار تمیز کرد.

خرید آنلاین چسب ممبران

در وبسایت وارناسا ما تنوع بسیار زیادی از محصولات را در زمینه روکش های پی وی سی، روکش وکیوم ممبران و چسب ممبران ارائه کرده ایم. ضمنا امکان سفارش چسب ممبران وارناسا نیز که از بهترین چسب های ممبران موجود در بازار ایران می باشد فراهم شده است.

چسب وکیوم تک جزئی (نسل دوم)

انواع کیفیت در نوع چسب های ممبران

چسب ممبران کیفیت های متنوعی دارد:

  • چسب وکیوم (همان چسب ممبران) که در برابر حرارت مقاوم بوده، پخش نشده و بوی آزاردهنده ای ندارد که این خود باعث میشود در فضاهای بسته هم محصولات وکیوم شده قابل  استفاده باشند.
  • چسب ممبران ساده با ترکیب پایه ای از آب ایجاد می شود که در دو نوع یک جزئی و دو جزئی در بازار وجود دارد.
  • چسب ممبران دو جزئی با ماده ای به نام ایزو سیانول (هاردنر)مخلوط شده که میزان مقاومت حرارتی چسب را بالا می برد.

توجه کنید که چسب ممبران را در هنگام استفاده، داخل دستگاه پرس گرم می کنند. علتی که باعث می شود چسب تبله کند مولکول هایی است که در روی سطح کار وجود دارد به همین علت اول قبل از هر بار  مصرف ، دبه  چسب  را بخوبی تکان دهید تا مواد داخل چسب  بطور یکنواخت  معلق شود همچنین مرغوبیت چسب، نازل پیستوله و فشار باد باید به درستی انتخاب شوند.

نکاتی در خصوص چسب ممبران

حال که در خصوص سؤال چسب ممبران چیست و انواع چسب وکیوم ممبران مطالبی را با هم مرور کردیم، قصد داریم نکاتی در خصوص چسب ممبران و خرید آن بیان کنیم.

اولین و مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید انواع چسب های وکیوم ممبران باید به آن توجه کرد، مطالعه کاتالوگ و آشنایی با خواص چسب است. کسب اطلاعات کافی در خصوص مواردی مانند میزان حرارت لازم برای گیرایی از جمله نکاتی است که مطالعه کاتالوگ در اختیار شما قرار می‌دهد.

مقاومت چسب نسبت به آب و رطوبت از دیگر مواردی است که باید دقت بسیاری نسبت به آن داشت. هر چقدر میزان جذب رطوبت توسط چسب کمتر باشد به پانل ها آسیب کمتری وارد خواهد شد.

نکاتی در خصوص چسب وکیوم ممبران

زمان مورد نیاز جهت اسمبل و کلامپینگ یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه داشت. این موارد به مقدار حرارتی که چسب برای فعال شدن نیاز دارد بستگی دارند. افزایش درجه حرارت مساوی با صرف زمان کمتری برای اسمبل و کامپینگ است.

پیشنهاد می کنیم حتما از مقاله بهترین چسب وکیوم ممبران که پیش تر در وبلاگ وارناسا به آن پرداختیم نیز دیدن کنید.

نکاتی برای استفاده بهتر از چسب وکیوم ممبران

استفاده از پیستوله مناسب که تحت فشار باد مشخص و مناسبی است یکی از مواردی است که می تواند کیفیت کار را افزایش دهد. همچنین رعایت کردن یک فاصله 35 تا 45 سانتی متری برای پاشش نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه داشت.

همان طور که گفتیم لبه ها به میزان چسب بیشتری نیاز دارند و باید دو بار چسب زده شوند. برای این کار بهتر است که چسب هر دو بار با زاویه 45 درجه بر روی لبه های کار پاشیده شود. بار اول از میزان چسب کمتری استفاده کنید و پس از گذشت 1 یا 2 دقیقه مجدداً میزان بیشتری چسب بر روی لبه بپاشید.

نکته مهم در خصوص چسب ممبران این است که برخی تصور می کنند چسب ممبران در رنگ های مختلف ساخته و عرضه می شود و این رنگبندی در ایران موجود نیست. این مسئله کاملا اشتباه است و در واقع چسب ممبران رنگبندی ندارد و تنها با یک رنگ (رنگ اصلی چسب ممبران) ساخته و عرضه می شود. علاوه بر این برخی حتی فکر می کنند که رنگبندی چسب ممبران در کیفیت آن هم تاثیر دارد که چنین تفکری از پایه و اساس اشتباه است.

نکاتی برای استفاده بهتر از چسب وکیوم

بنابراین به طور خلاصه باید به این نکات توجه کنید:

  • از پیستوله سه زمانه و نازل 1.4 تا 1.7 میلی متر استفاده شود.
  • فشار باد پیستوله روی 6 الی 7 بار تنظیم شود
  • فاصله پاشش با سطح کار 35 تا 45 سانت مناسب است
  • لبه های کار را دو بار و بطور مستقیم یا با زاویه 45 درجه چسب پاشیده شود .ابتدا  مقدار کمتری چسب را پاشیده و به مدت 1 تا 2 دقیقه  صبر میکنیم تا از خشک شدن آن  اطمینان پیدا کنیم .سپس مجددا چسب  پاشیده و بعد از حدود 20 تا 30 دقیقه صبر میکنیم تا چسب به طور کامل خشک شود.

حتما دقت کنید که نازل پیستوله ی مورد استفاده باید قطری به ضخامت 4/1 تا 7/1 میلیمتر داشته باشد تا اسپری صاف و یکدست را فراهم آورد. نکته ی مهمی که باید در حین کار رعایت کنید این است که پس از خشک شدن چسب،

کارهایی که لبه دارند و ابزار خورده‌اند باید در دو مرحله چسب زده شوند. میزان خشک شدن چسب در هر نقطه از سطح چوب و کار متفاوت است. چسب زمانی خشک شده است که اگر به آن دست زدید حس رطوبت به دست منتقل نشود. توجه داشته باشید که چسب های ممبران نباید بیشتر از 3000 ثانیه حرارت ببینند. در صورتی که زمان حرارت دهی بیش از این میزان باشد، بسیاری از چسب ها کارایی خود را از دست می دهند.

برای جلوگیری از تبله کردن و پوست پرتقالی شدن کار پس از انجام عملیات وکیوم، نیاز است که مخزن چسب به خوبی تکان داده شود تا تمام چسب به صورت یکنواخت و همگن در آید.

در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در رابطه با نصب کابینت ممبران در وبلاگ وارناسا نوشته ایم را از دست ندهید.

سوالات رایج در مورد چسب ممبران

در این قسمت به سوالات رایجی که در مورد چسب ممبران وجود دارد پاسخ می دهیم.

چسب ممبران خارجی بهتر است یا ایرانی؟

چسب ممبران در انواع مدل های خارجی و ایرانی در بازار ایران موجود است که البته بسیاری از نمونه های خارجی آن قلابی هستند. اما در حال حاضر کیفیت چسب های وارداتی بیشتر از تولید داخل هست و هنوز برند شناخته شده ای که داخل تولید بشه نداریم ، البته کیفیت تولید داخلی روز به  روز در حال افزایش هست، ما نیز در حال حاضر با واردات چسب ممبران وارناسا که با مواد اولیه بایر آلمان ساخته شده در تلاشیم که به عنوان یکی از وارکنندگان چسب ممبران بهترین کیفیت و مرغوبیت را برای مخاطبان خود فراهم کنیم.

قیمت چسب ممبران چقدر است؟

قیمت چسب ممبران با توجه به کیفیت، اندازه و بسته بندی و نوسانات ارزی دائما در حال تغییر است، اما برای اطلاع از قیمت چسب ممبران می توانید با شماره تلفن وارناسا که در همین صفحه قرار گرفته تماس بگیرید تا شما را از آخرین قیمت های انواع روکش و چسب ممبران مطلع سازیم.

می خواهیم چسب ممبران سفارش دهیم. چکار کنیم؟

برای سفارش چسب ممبران می توانید با شماره تلفن وارناسا که در همین صفحه قرار گرفته تماس بگیرید و سفارش خود را در محل و زمان مورد نظر خود تحویل بگیرید.

چسب ایرانی بهتر است یا خارجی؟

در حال حاضر چسب های بسیاری در داخل و خارج کشور تولید و به بازار عرضه می شوند. در مجموع نمی توان کیفیت چسب ممبران را بر اساس ایرانی یا خارجی بودن آن قضاوت کرد. برای آشنایی بیشتر با برندهای چسب ممبران پیشنهاد می کنیم مقاله برندهای چسب وکیوم ممبران را مطالعه کنید تا با برندهای ایرانی و خارجی و کیفیت آن ها آشنا شوید.

نظرات کاربران

سلام و عرض وقت بخیر
بنده قصد دارم چسب ممبران سفارش بدم باید از چه طریقی اقدام کنم؟ ممنون میشم سریعتر پاسخ بنده را بنویسید. متشکرم

    سلام دوست گرامی
    وقت شما هم بخیر، ممنون که با ما ارتباط برقرار کردید.
    شما می تونید به راحتی از طریق شماره تماس وارناسا 02155246331 با کارشناسان ما تماس بگیرید و سفارش چسب ممبران یا روکش ممبران خودتون رو با ما در میون بذارید. در اولین فرصت سفارشات شما رو با تضمین کیفیت به محل مورد نظرتون ارسال می کنیم دوست گرامی.

من چسب وارناسا رو از طریق همین صفحه پیدا کردم و سفارش دادم. کیفیتش واقعا فراتر از چیزی بود که انتظار داشتم. ممنون از محصول با کیفیتتون.

    سلام جناب فکری
    واقعا خوشحالیم که از کیفیت محصول رضایت داشتید و بسیار ممنونیم که نظرتون رو راجع به محصول ما به اشتراک گذاشتید. با خیال راحت از دیگر محصولات ما هم دیدن کنید که کیفیت اون ها هم شما رو راضی خواهد کرد.