برندهای روکش وکیوم ممبران در ایران و جهان

دسته بندی : صنعت PVC

یکی از محصولاتی که در ایران طرفداران زیادی دارد و بخصوص در تولید کابینت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، روکش وکیوم ممبران است. ممبران به دلیل جذابیت، تنوع طرح و رنگ، کیفیت بالا و البته قیمت مناسب مورد توجه بسیاری افراد است. اما بدون شک برندهای بسیاری نیز در کشور وجود دارد و همین مسئله شاید انتخاب را برای افراد دشوار کند. در این مطلب مختصری در خصوص روکش وکیوم ممبران توضیح داده و سپس بهترین برندهای روکش وکیوم ممبران را مورد بررسی قرار خواهیم داد. ادامه مطلب را با مجله وارناسا همراه باشید.

روکش وکیوم ممبران چیست؟

برای ساخت لوازمی همچون کابینت و درب اتاق از چوب یا انواع چوب مصنوعی همچون ام دی اف و نئوپان استفاده می شود. معمولاً قیمت چوب طبیعی زیاد است و از توان بیشتر افراد خارج است. به همین دلیل عمده مردم به سمت انواع چوب مصنوعی از جمله ام دی اف و نئوپان می روند.

مشکل اینجا است که این مصالح در مقابل چوب طبیعی ظاهر جذابی ندارند. همچنین در مقابل عوامل خارجی از جمله رطوبت، حشرات و نور خورشید آسیب پذیر هستند. اینجا است که انواع روکش به کمک تولیدکنندگان می آیند و باعث می شوند که معایب ام دی اف و نئوپان پوشیده شوند.

روکش وکیوم ممبران در انواع طرح و رنگ موجود است. جنس آن عمدتاً از پی وی سی است و علاوه بر زیبایی ظاهری، باعث مقاومت بالای محصول در برابر عوامل خارجی می شود.

نحوه اتصال روکش وکیوم ممبران

این روکش توسط دستگاه وکیوم و چسب وکیوم به ام دی اف یا نئوپان متصل می شود. این فرآیند بسیار حساس و مهم است و هرکسی نمی تواند از عهده آن برآید. در صورتی که فرآیند روکش کردن ام دی اف با ممبران به درستی انجام نشود، کیفیت نهایی محصول به شدت پایین خواهد بود.

متغیرهای کیفی روکش وکیوم ممبران

قبل از اینکه به معرفی تولیدکنندگان روکش وکیوم ممبران بپردازیم، مروری بر استانداردهای روکش وکیوم ممبران داشته باشیم. با دانستن اینکه چه عواملی بر کیفیت نهایی صفحات ممبران تأثیرگذار است، متوجه خواهیم شد، که تنها کیفیت بالای روکش ممبران اهمیت ندارد و عوامل زیادی در این مسئله دخیل هستند.

کیفیت ام دی اف (مغز چوب)

همان‌طور که گفته شد، روکش ممبران معمولاً روی ام دی اف و نئوپان استفاده می شود. ام دی اف عمده ترین میزبان روکش ممبران محسوب می شود. بنابراین، کیفیت ام دی اف در کیفیت نهایی صفحات ممبران بسیار تأثیرگذار خواهد بود. محصول اصلی شما بر پایه ام دی اف است و روکش وکیوم ممبران تنها لایه ای نازک بر روی آن خواهد بود.

کیفیت روکش وکیوم

بدون شک انواع مختلفی از روکش وکیوم در کشور ما وجود دارند. شرکت های ایرانی و خارجی زیادی در تولید این محصول فعال هستند و به همین نسبت نیز کیفیت های متفاوتی در این زمینه یافت می شود. در صورتی که کیفیت روکش وکیوم مناسب نباشد، به سرعت در برابر رطوبت و نور ورم کرده و تغییر رنگ می دهد.

کیفیت روکش وکیوم

کیفیت چسب وکیوم

اتصال دهنده ام دی اف و روکش وکیوم، چسب ممبران است. برندهای مختلفی از چسب وکیوم نیز در کشور وجود دارد. کیفیت پایین چسب ممبران باعث می شود که به سرعت روکش از روی ام دی اف جدا شده و به اصطلاح ورقه ورقه شود.

کیفیت دستگاه وکیوم

وسیله ای که با آن روکش وکیوم بر روی ام دی اف چسبانده می شود، دستگاه پرس وکیوم گفته می شود. کیفیت و دقت این دستگاه نیز تأثیر بسزایی در کیفیت محصول نهایی خواهد داشت.

توانایی استادکار

تمام ابزارها و محصولات در کیفیت نهایی ورق ممبران دخیل هستند اما این استادکار است که در تمام این مراحل دخالت دارد. توانایی، مهارت و تجربه استادکار بدون شک یکی از اصلی ترین فاکتورهایی است که نتیجه مطلوب را در اختیار شما خواهد گذاشت.

انواع روکش ممبران از نظر کشور سازنده

روکش ممبران ایرانی

یکی از بهترین گزینه های روکش وکیوم، روکش ایرانی است. روکش وکیوم ممبران ایرانی قیمت بسیار مناسبی دارد؛ کیفیت آن در سطح مطلوبی است و به راحتی نیز قابل دسترسی است. معمولاً در تولید ورق وکیوم ممبران ایرانی از چسب های با کیفیت استفاده می شود.

انواع روکش ممبران از نظر کشور سازنده

روکش ممبران کره ای

روکش های کره ای نیز دارای کیفیت بسیار بالایی هستند اما قیمت آن‌ها مقداری بیشتر از روکش های ایرانی است. همین مسئله باعث شده که تولیدکنندگان رغبت زیادی به استفاده از آن نداشته باشند.

روکش ممبران چینی

روکش ممبران چینی دارای کیفیت مشابه و شاید پایین تر از محصولات ایرانی است و قیمت آن نیز در همین حدود است. روکش ممبران چینی در بازار به وفور پیدا می شود و معمولاً دومین انتخاب پس از روکش های ایرانی است.

بهترین برندهای ایرانی روکش وکیوم ممبران

در میان برندهای روکش وکیوم ممبران نام‌های زیادی به چشم می خورد اما بدون شک به ۲ برند در میان بقیه برندها بیشتر توجه می‌شود. روکش های ایرانی دارای کیفیت بسیار خوب و قیمت مناسبی هستند.

برند وارناسا

وارناسا یکی از شرکت های قدیمی فعال در زمینه تولید و عرضه روکش ممبران است. روکش وکیوم ممبران وارناسا در میان تولیدکنندگان طرفداران زیادی دارد. این شرکت علاوه بر روکش وکیوم، تولید چسب ممبران را نیز در دستور کار دارد.

برند FRP

یکی دیگر از شرکت های فعال در زمینه تولید روکش وکیوم، شرکت FRP است که دارای سابقه درخشان و محصولات درخور توجهی است. تولیدکنندگان در انتخاب محصولات خود همواره این شرکت را نیز مورد توجه قرار می دهند.

نظرات کاربران