مدل های کابینت ام دی اف (جدیدترین طرح و رنگ های سال ۲۰۲۱)

دسته بندی : صنعت چوب

کابینت های ام دی اف در مقایسه با دیگر انواع کابینت ها طرح و رنگ های جدیدتری دارند. تنوع این طرح و رنگ ها پاسخگوی طیف وسیعی از مشتریان است بنابراین مردم می توانند با توجه به سلیقۀ خود طرح و رنگ کابینت ها را متناسب با دکوراسیون داخلی ساحتمان تهیه کنند. در ادامه شما را با جدیدترین مدل های کابینت ام دی اف در سال ۲۰۲۱ آشنا می کنیم.

پیشنهاد خرید

چسب وکیوم وارناسا HV

تومانتومانخرید کنید

کابینت ام دی اف چیست؟

چوب به عنوان ماده ای محبوب همیشه دکوراسیون داخلی خانه زیباتر می کند اما سنگینی این ماده در ساخت لوازم چوبی دردسرساز بوده است بنابراین افرادی در صنایع چوب فعالیت می کنند سعی کرده اند که مادۀ دیگری استفاده کنند که جذابیت طرح و رنگ چوب را به فضا بدهد. این ماده که ام دی اف (MDF) نام دارد ترکیبی از تکه های ریز چوب نرم و چوب سخت است. این ترکیب با افزودن رزین و موم و حرارت دیدن یکدستی و انسجام کافی به دست می‌ آورد. به نحوی که برای ساخت کابینت، کمد و تخت به وفور از آن استفاده می شود. تختۀ فیبری ام دی اف همان‌طور که از نامش مشخص است (Medium Density Fiberboard) چگالی متوسطی دارد بنابراین جابجایی و حرکت دادن کابینت ام دی اف به راحتی انجام می شود.

کابینت ام دی اف چیست؟

مزایای کابینت‌های ام دی اف

کابینت ام دی اف به دلیل مزایای قابل توجهی که نسبت به کابینت های فلزی یا نئوپانی دارد در اولویت مشتریان قرار می گیرد. دانستن این مزایا می تواند انتخاب را راحت تر کند بنابراین در ادامه به این موضوع می پردازیم.

کابینت ام دی اف به عنوان کامپوزیت چوبی شناخته شده است. در آن فیبرهای چوبی ریزی به همراه رزین و موم وجود دارد. همین عامل باعث مقرون به صرفگی کابینت های ام دی اف شده است. کابینت ام دی اف به راحتی رنگ می شود. این قابلیت باعث تنوع طرح و رنگ های کابینت ام دی اف نسبت به کابینت نئوپان شده است.

مدل کابینت ام دی اف با رنگ کرم

کابینت ام دی اف با اینکه مانند نئوپان از خورده چوب تشکیل شده است ولی جنس متراکم تر، مستحکم تر و منسجم تری نسبت به کابینت نئوپان دارد. علاوه بر این کابینت ام دی اف سطح صاف تری هم دارد بنابراین خیلی راحت تر رنگ می‌شود. این نکته به طراحان کمک می کند که هر سال مدل های جدید این نوع کابینت را با طرح و رنگ های جدید روانۀ بازار کنند. جالب است بدانید که جنس آن‌ها در ماندگاری آن، نقش مهمی بازی می کند زیرا در برابر آفت هایی مانند موریانه مقاوم است. علاوه بر این در برابر سرما و گرما تغییر شکل نمی دهد. ویژگی هایی همچون نظافت و نگهداری راحت، نفوذ ناپذیری و مقاومت در برابر آتش ویژگی های دیگری هستند که به کابینت های ام دی اف نسبت می دهند.

این مزایا کافی است که مشتریان هنگام تکمیل دکوراسیون داخلی ساختمان خود کابینت ام دی اف را به دیگر انواع کابینت ترجیح دهند.

مزایای کابینت‌های ام دی اف

طرح و رنگ های کابینت ام دی اف در سال ۲۰۲۱

کابینت ام دی اف با توجه به سطح صاف و یکدستی که دارد هر سال در طرح و رنگ های مختلف جدید وارد بازار می شود. شاید این سؤال شما هم باشد که در سال ۲۰۲۱ با چه طرح و رنگ های جدیدی می توان دکوراسیون زیبایی برای آشپزخانه فراهم کرد؟

مدل کابینت ام دی اف به رنگ (Farrow and ball)

اگر قصد طراحی زیبایی برای دکوراسیون آشپزخانۀ خود دارید مدل جدید کابینت ام دی اف در سال ۲۰۲۱ از منابع ارزشمند دوباره استفاده می‌کند. در رنگ آمیزی این کابینت ها از رنگ (Farrow and Ball) استفاده می ‌شود.

این کابینت ام دی اف علاوه بر مقرون به صرفه بودن کمک به طبیعت می‌ کند زیرا برای تهیۀ ام دی اف آن مجدداً از چوب های موجود استفاده می شود.

کابینت ام دی اف به رنگ (Farrow and ball)

کابینت ام دی اف ۲۰۲۱ با رنگ های Bancha، Hague Blue و Railings

کابینتی از جنس ام دی اف که به رنگ سبز است و با کمک رنگ های Bancha، Hague Blue و Railings طرح و رنگی مانند تصویر زیر را خواهد داشت. درها و قاب های این نوع کابینت ام دی اف از ریزه چوب هایی با استقامت بالا ایجاد شده است. کشوهای کابینت نیز بلوطی است. رنگ این کابینت ها نمای آشپزخانه را سبزتر می کند.

کابینت ام دی اف ۲۰۲۱ با رنگ های Bancha، Hague Blue و Railings

کابینت ام دی اف با رنگ خاکستری روشن

کابینت ام دی اف خاکستری رنگ با سایه های عمیق تری که در آن دیده می شود یکی از طرح و رنگ های جدید کابینت ام دی اف در سال ۲۰۲۱ است. سایه ها در این طرح با کمی رنگ بژ گرم تر و زرد همراه است.

مدل کابینت ام دی اف کلاسیک ۲۰۲۱

کابینت ام دی اف دیگری که با رنگی جدید وارد بازار خواهد شد مدل کلاسیک نام دارد. رنگ این کابینت ترکیب ملایمی از خاکستری، سبز و آبی است. رنگ خاکستری رنگ خنثی به حساب می آید که با سایه هایی از رنگ سبز و آبی فضای آشپزخانه نیز طراحی جذاب تری به دست می آورد.

کابینت ام دی اف دی در سال ۲۰۲۱ طرح و رنگ هایی متفاوت از سال های پیش دارد که با بهترین آن‌ها در ادامه آشنا می‌شوید.

راستی در میان این مطلب پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال خرید یا شناخت انواع روکش کابینت ام دی اف هستید مقاله اشاره شده را از دست ندهید.

مدل کابینت ام دی اف کلاسیک ۲۰۲۱

  • کابینت ام دی اف خاکستری آبی (Grayed Blue). رنگ آبی لاجوردی در سال ۲۰۲۰ برای دکوراسیون داخلی منزل استفاده شد. با این حال ترکیب رنگ خاکستری و آبی می‌تواند در سال ۲۰۲۱ رنگ جدیدی برای کابینت های منزل شما باشد.
  • آبی، سبز خاکستری (Grayed Blue Green): همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید رنگ خاکستری رنگ خنثی و غالبی در کابینت ام دی اف است اما ترکیبی از رنگ آبی و سبز نیز در آن مشاهده می‌شود. این رنگ فضای آشپزخانه را روح می بخشد و دل‌نشین می کند.
  • رنگ خاکستری متمایل به بژ (Gray to Beige). کابینت ام دی اف دیگری که در سال ۲۰۲۱ با رنگ جدید به مشتریان معرفی می شود به رنگ خاکستری مایل به بژ است. همان‌طور که پیش تر نیز اشاره کردیم خنثی بودن رنگ خاکستری در اثر ترکیب با رنگ های دیگر چشم نواز تر است. وقتی با رنگ بژ ترکیب می شود رنگ گرم‌تری برای دکوراسیون آشپزخانه می شود.
  • کابینت ام دی اف به رنگ سبز جنگلی زرد شده (Forest and yellowed Green): برای کابینت ام دی اف رنگ سبز جنگلی نیز انتخاب مناسبی خواهد بود. این رنگ می تواند یادآور سرسبزی طبیعت باشد که با سایۀ ملایم زرد رنگی همراه است.

کابینت ام دی اف به رنگ سبز جنگلی زرد شده

کابینت ام دی اف با دانه‌ های قهوه (Coffee stains): رنگ قهوه برای کابینت ام دی اف در سال ۲۰۲۱ یادآور نمای چوبی در ساختمان است. تیرگی این رنگ می تواند متغیر باشد. به نحوی که طراحان طبق سلیقۀ مشتریان تیرگی آن را انتخاب می کنند.

کابینت ام دی اف با دانه‌ های قهوه

کلام آخر

کابینت ام دی اف به خاطر جنس مواد سازنده و سطح صافی که دارد می تواند طرح و رنگ های مختلفی داشته باشد. در سال ۲۰۲۱ هم شاهد مدل های جدیدی از کابینت ام دی اف خواهیم بود که طرح و رنگ های آن باعث تازگی مدل هایش شده است. علاوه بر موارد فوق ایده های جدیدی در سال ۲۰۲۱ استفاده می شوند تا دکوراسیون داخلی بر اساس سلایق مشتریان باشد.

در پایان اگر به دنبال محصولاتی نظیر نوار پی وی سی هستید نیز این نکته را در نظر داشته باشید که وارناسا در زمینه فروش نوار پی وی سی نیز فعالیت دارد. برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس وارناسا تماس بگیرید.

نظرات کاربران