پنجمین نشست فصلی مجموعه وارناسا

دسته بندی : اخبار مجموعه

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجمین نشست فصلی بازرگانی وارناسا مورخ ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ در رستوران و کافی شاپ دیارا واقع در روف گاردن ایران مال برگزار شد.” وارناسا در حالی وارد سال ۱۴۰۲ می‌شد که افرایش شدید نرخ ارز در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تأثیر بسیار نامطلوبی برسیستم مالی سازمان گذاشته بود و رکود کم سابقه  نیمه اول  سال ۱۴۰۲ هم تشدید‌کننده فشار‌های مالی بود ولی توکل به خدا و تلاش‌های مضاعف پرسنل فروش وهماهنگی مثال زدنی واحد‌های مالی و انبار توانست بحمداالله  وارناسا را از بحران خارج کند. ”

آقای مجید حیدری بعنوان شروع‌کننده این نشست با ذکر مقدمه فوق ادامه داد: ” فضای کسب وکار ایران به لحاظ تأثیر‌پذیری از اقتصاد پرتلاطم جهانی، موقعیت و نقش  حساس ایران در نقشه ژئوپولیتیک منطقه بسیار چالشی و پر ریسک می‌باشد و به تبع آن بنگاه‌های اقتصادی باید خیلی با دقت، مطالعه، داشتن چشم انداز روشن، بهره‌گیری از استراتژی مشخص و مدون و البته نیروی‌های متعهد و متخصص مسیر پرپیچ و خم خود را طی کنند. لذا برپائی اینگونه جلسات فصلی فرصت مناسبی است تا مدیریت سازمان در کنار پرسنل واحد‌ها فروش، مالی، انبارو دیجیتال مارکتینگ کارنامه شش ماهه اول سال جاری خود را بررسی و نقاط قوت و ضعف آن را  بی پرده نقد کنند ”

وی در ادامه اضافه کرد وارناسا همچنان یک سازمان آموزش محور باقی خواهد ماند چرا که مطابق سند چشم انداز راه درازی در پیش داریم تا به یکی از قطب‌های این صنعت در داخل ایران و بازارهای خارج تبدیل شویم لذا مقوله آموزش و بهره‌گیری از مشاوران مجرب جزء لاینفک وارناسا برای پرورش مدیران و پرسنل متخصص در جهت نیل به اهداف چشم انداز در سال ۱۴۱۰ بشمارمی‌رود.

وی ضمن تشکر مجدد از تلاش همه پرسنل از واحد مالی خواست بعنوان اولین واحد گزارش خودشون را ارائه دهند.

آقای شریفی با تشکر از برگزاری چنین جلسات مفید و سودمندی به فروش شش ماه اول سال ۱۴۰۲ اشاره داشت که از لحاظ ریالی پیشرفت بسیار زیادی نسبت به شش ماهه اول ۱۴۰۱ داشته که البته بخشی از آن به سبب افزایش نرخ ارز ولی عمده آن مدیون تلاش‌های تیمی وارناسا علیرغم بازار شدیداً نزولی و رکود کشور بود که مختص این صنعت هم نبوده بلکه همه صنوف به آن مبتلا بودند.

وی اضافه کرد با توجه به اضافه شدن آقای اکبری به واحد فروش قطعاً اگر شرایط اقتصادی مشابه سال قبل بود پیشرفت بسیار بیشتری را رقم میزدیم ولی باید اذعان کنم که عمده فروش امسال و سود ناخالص بدست آمده نیز مرهون بار‌های وارداتی بخش بازرگانی وارناساست.‌ایشان  با اشاره به تعهدات ارزی وارناسا و احتمال افزایش نرخ آن نسبت به ریال، اولویت  بعدی را تبدیل تعهد ارزی به ریالی دانست.

آقای آزادی مدیر فروش وارناسا بعنوان دومین سخنران، حاکم بودن رکود سنگین در نیمه اول سال را از دلائل افت سیزده درصدی تعداد فاکتور‌ها دانست که البته به لطف الهی و تلاش‌های علمی و عملی تیم فروش و مساعدت‌های بی‌دریغ واحد‌های مالی، انبار، تولید محتوا و مدیرسایت توانستیم میانگین درآمد خالص از مشتری را نسبت به مدت مشابه افزایش دهیم و عملاً سود مجموعه را صعودی کنیم.‌ایشان ادامه دادند: \” برای غلبه بر رکود بی‌سابقه ناچار شدیم به مطالعات‌مان در مورد بازار و مخاطبان عمق ببخشیم و خوشبختانه الان شناختمون از بازار یا بعبارتی از صنف و صنعت چوب بهتر شده، به این نتیجه رسیدیم که باید در دو سطح  همزمان فعالیت کنیم.

  • الف – مشتریابی در حوزه مصرف‌کننده‌های قوی
  • ب – مشتری‌یابی عمده فروش در حوزه پخش شهرستان ها

وی اظهار‌امیدواری کردند که باعنایت الهی  و اعتماد بنفسی که در مجموعه وجود دارد بتوانیم نیمه دوم سال ۱۴۰۲ را پر قدرت‌تر پشت سر بگذاریم. بازنگری درنگاه به مقوله بازیاریابی، بازنگری در طراحی دسته رنگ‌های جدید و حضور در نمایشگاه سال آینده از خواسته های‌ایشان برای افزایش فروش بود.وی در پایان از واحد بازرگانی خارجی خواست که در تأمین بموقع کالا بیشتر از گذشته تلاش کنند که دچار وفقه در فروش نشویم

آقای یحیی اکبری مدبر فروشگاه و کارشناس فروش وارناسا بعنوان سومین سخنران به موفقیت‌ها و مشکلات واحد خود اشاره کرد. وی  به حوزه مسئولیتی‌اش اشاره کرد که عمدتاً روی بخش فروش وب سایت و فروشگاه در قالب حضوری و غیر حضوری فعالیت دارد و افزود به لطف فعالیت‌ها دیجیتال مارکتینگ ورودی‌های وب سایت وارناسا  در شش ماهه اخیربطور محسوسی افزایش داشته ودرآمد قابل ملاحظه‌ای را نصیب سازمان کرده ولی اخیراً دچار افت محسوسی شدیم  . وی اضافه کرد باید علت افت فروش آنلاین را عارضه‌یابی کنیم تا بتوانیم از فرصت نیمه دوم سال استفاده کنیم وشاهد رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی ورودی‌های وب سایت و شبکه‌های اجتماعی و به تبع آن افزایش فروش باشیم.

وی از سیاست فروش به بعضی از عمده فروشی‌ها انتقاد داشتند که حاشیه سودشان بسیارکم و گردش نقدینگی را پایین می‌آورند و خواهان چاره‌ای برای رفع این نقیصه داشتند. همچنین پیشنهاد دادند که برای جذب مشتری بیشتر علاوه بر بازنگری مشتریان قدیمی در سیستم سی آر ام بتوانند در هفته دو روز از فروشگاه خارج و بصورت دوره ای  با مشتریان ملاقات حضوری  هم داشته باشند. وی همچون آقای آزادی نسبت به تأمین بموقع تأکید بسیار داشتند وهرگونه وقفه در تأمین را بسیار مضر برای مجموعه وارناسا میدانستند. حضور در نمایشگاه هم از خواسته های‌ایشان بود.

 

همچنین آقای اسماعیل ناصری بعنوان مسئول بازاریابی و امور فنی اذعان داشتند که دوره‌های آموزشی که بصورت هفتگی برگزارمیشود و دوره‌های متمم و کتاب‌هایی که مطالعه کرده در توانایی و توسعه مهارت‌های فردی‌ایشان بخصوص فنون مذاکره خیلی مؤثر بوده و از این طریق توانسته‌اند تعدادی از مشتریان قدیمی را  احیاء وتعدادی مشتری جدید هم به چرخه فروش سازمان اضافه کنند.

آقای مرتضی اکبری مسئول انبار هم به مشکلات انبار از جمله کمبود بعضی تجهیزات اشاره کردند که مقرر شد با تأمین بودجه کافی خودشان شخصاً تهیه کنند.

با توجه به عدم حضور آقای برزگران مسئول سئو سایت وارناسا، گزارش خود را  بصورت مکتوب به شرح ذیل به جلسه ارائه دادند:\”طبق آمار سرچ کنسول برای شش ماه اخیر  روند ثابتی در تعداد بازدید‌کننده  داشتیم، نه پس رفت داشتیم نه پیش رفت اونم از این جهت هست که در کلمات حوزه‌ی کاری خودمون نتیجه مطلوبی داریم و در جایگاه‌های برتر گوگلی قرار داریم (هنر ما این بود که بتونیم این نتایج و حفظ کنیم).

نکته‌ی مهم برای ما حفظ جایگاه فعلی و رشد در جایگاه‌ها و نتایج دیگر می‌تونه باشه اونم از این جهت که رقبا بی‌کار نمی‌نشینن و هر کاری می‌کنن که جایگاه فعلی مارو تصاحب کنند. از اون سمت ما باید علاوه بر حفظ جایگاه به فکر ارتقا هم باشیم برای تثبیت نتایج گوگلی (جایگاه‌های سئو محور) باید یک سری رپورتاژ‌های قدرتمند تولید کنیم و برای رشد بیشتر همزمان تولید محتوا را تقویت کنیم.

یکی دیگر از مهمترین نکته‌ها این هست که طبق گوگل آنالیتیکس در طول چهار ماه گذشته ۲۰۱ هزار کاربر (ip) وارد وب سایت وارناسا شدن که بیشترین بازدید‌ها از مقالات وارناسا می‌باشند، باید توجه داشت که از منظر کاربر چه کلماتی بیشتر به منظور خرید سرچ می‌شوند یا در واقع سرچ‌هایی که نرخ تبدیل به مشتری شدنشان بیشتر باشد تا بر این اساس منبعد بجای  مقالات جامع‌تر، مقالات تخصصی‌تر تولید کنیم  همچنین  می بایست لوکال سئو برای محصولات استراتژیک هم فعال گردد تا خروجی بیشتری داشته باشیم.

این جلسه با پذیرائی شام و دسر  همچنین  نوشیدنی‌های چای، دم نوش و قهوه  در فضائی صمیمی و شاد در ساعت هشت و نیم به کار خود پایان داد و طبق معمول هدایائی از طرف مجموعه وارناسا به حاضرین اعطاء شد.

خروجی این جلسه اعتماد بیشتر بیش ار پیش به الطاف الهی و انرژی مثبت برای سعی و تلاش و تدبیر  بیشتر در شروع نیمه دوم سال به‌امید شکستن رکورد‌های قبلی و کسب موفقیت‌های جدید بود.

من الله توفیق

روابط عمومی وارناسا

25 مهر ماه 1402

نظرات کاربران

سلام این جلسات فصلی خیلی تاثیر داره در رشد وارناسا ان شاءالله بطور مرتب برگزار بشه