انواع دستگاه پانل بر چوب (برش کات) و حدود قیمت آن‌ها

دسته بندی : صنعت چوب

با گسترش صنایع چوب و کابینت، نیاز به دستگاه های برش چوب نیز روز به روز بیشتر می شود. در کارگاه ها و کارخانه های چوب، جهت برش دقیق و در تعداد بالا از دستگاه های زیادی استفاده می شود که یکی از آن‌ها دستگاه پانل بر چوب یا برش کات است. دستگاه پانل بر را می توان مشابه دستگاه دورکن دانست، با این تفاوت که دقت و سرعت عمل آن در مقایسه با دورکن بیشتر است. در این مطلب از مجله وارناسا قصد داریم انواع پانل بر را مورد بررسی قرار داده و تعریف دقیق و جامعی از این وسیله پرکاربرد داشته باشیم. ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

پیشنهاد خرید

چسب وکیوم وارناسا HV

تومانتومانخرید کنید

دستگاه پانل بر چیست؟

دستگاه دورکن در بسیاری از کارگاه ها استفاده می شد و هنوز هم طرفداران پرشماری دارد. با این وجود، دستگاه دورکن دارای معایبی است که این معایب توسط دستگاه پانل بر برطرف شده است.

دستگاه پانل بر چیست؟

دستگاه پانل بر دارای دقت بیشتری در برش قطعات چوب و ام دی اف است. دستگاه پانل بر برای کارخانه‌ها و کارگاه هایی که تعداد برش آن‌ها در روز بسیار بالا است، ایدئال است. همچنین ممکن است در کارگاه شما میزان برش و تعداد در اولویت نباشد اما دقت بسیار بالایی برای برش نیاز باشد. در این صورت دستگاه پانل بر انتخاب درستی براش شما خواهد بود.

توسط دستگاه پانل بر می توانید قطعات بزرگ چوب و مخصوصاً ام دی اف را در تیراژ بالا تولید کرده و برش دهید و به اصطلاح پانل های کوچکتری تهیه کنید. برخی از انواع پانل بر این امکان را به شما می دهند که تمام فرآیند تغذیه، برش، جداسازی ورق و تغذیه کاملاً اتوماتیک و بدون دخالت اپراتور انجام شود. همین مسئله یک مزیت بسیار بزرگ برای شرکت هایی است که دارای تولید بسیار بالا هستند.

انواع برش کات

دستگاه پانل بر دارای انواع مختلفی است. انواع برش کات را از چند ناحیه مختلف دسته بندی کرده و مورد بررسی قرار می دهیم.

دستگاه پانل بر افقی

همان‌طور که از نام آن پیدا است، دستگاه پانل بر افقی به صورت افقی نصب می شود. طول بیشتری نسبت به نوع عمودی داشته و بازه برش چوب آن بیش از نوع عمودی است. دستگاه پانل بر افقی دارای مزایای بیشتر است و به همین دلیل طرفداران بیشتری نیز دارد.

دستگاه پانل بر افقی

دستگاه پانل بر عمودی

دستگاه پانل بر عمودی معمولاً روی دیوار نصب شده و دارای طول کمتری نسبت به نوع افقی است. همین مسئله باعث شده که در کارگاه های کوچکتر استفاده شود. این دستگاه ها نیاز به جا به جایی ندارند و بازه کمتری از ابعاد چوب را می توانند برش دهند.

دستگاه پانل بر عمودی

انواع پنل بر به لحاظ ابعاد برش

هرکدام از انواع پنل بر دارای ابعاد متفاوتی هستند. این ابعاد در قیمت نهایی محصول تأثیرگذار است. برای مثال ممکن است دستگاهی دارای ارتفاع برش ۹۰ تا ۱۶۰ سانتی‌متر باشد. دستگاه دیگری از ارتفاع برش ۶۰ تا ۱۷۰ سانتی‌متر برخوردار باشد. این مسئله باعث می شود که توانایی شما در برش انواع صفحات تغییر کند و این مسئله بدون شک برای اهداف متفاوت متغیر خواهد بود.

انواع پانل بر به لحاظ دخالت اپراتور

انواع پانل بر به لحاظ دخالت اپراتور نیز متفاوت است. ممکن است دستگاه شما نیمه خودکار باشد و نیاز باشد که برخی از فعالیت های آن توسط افراد انجام شود. برخی از انواع تمام خودکار پانل بر به شما این امکان را می دهد که تنها نظاره گر تمام مراحل برش باشید. بدون شک قیمت آن‌ها بیشتر نیز خواهد بود.

تیغه دستگاه پانل بر

دو نوع تیغه اصلی در دستگاه های پانل بر مورد استفاده قرار می گیرند. تیغه دستگاه حکم قلب آن را دارد و بخش اصلی فعالیت را انجام می دهد. به همین دلیل اگر تیغه ها دارای کیفیت مطلوبی نباشند، کیفیت کل دستگاه زیر سؤال می رود.

تیغه دستگاه پانل بر

تیغه اول به تیغه شیارزنی معروف است. این تیغه دارای ضخامت اندک است و برش های سطحی بال ظرافت بالا را انجام می دهد. بخصوص در پانل هایی که دارای روکش هستند، این تیغه نقش اساسی ایفا می کند. این تیغه با دقت و ظرافت بالا سطح صفحات را برش می دهد و از لب پر شدن آن جلوگیری می کند.

سپس برش اصلی توسط تیغه اصلی انجام می دهد که دارای ضخامت بیشتر و البته استحکام بیشتری است. هردوی این تیغه ها باید از بهترین و مرغوب ترین نوع تهیه شوند تا کیفیت نهایی برش کاهش پیدا نکند.

قیمت دستگاه برش کات

قیمت انواع پانل بر به لحاظ نوع موتور، نوع تیغه، برند، عمودی و افقی، بازه برش و نوع خودکار و نیمه خودکار متفاوت است. و بنابراین قیمت دستگاه برش کات می تواند بسیار متنوع باشد.

قیمت دستگاه برش کات

بخش عمده دستگاه های پانل موجود در کشور ساخت چین، ترکیه، ایتالیا، آلمان و ایران است. برند ایتالیایی Biesse و برند چینی KDT نیز در میان پرطرفداران بازار دستگاه برش کات قرار دارند.

دستگاه برش کات مورد علاقه شما کدام است؟ دستگاه پانل بر عمودی را ترجیح می دهید یا نوع افقی را می پسندید؟ آیا تجربه کار با این دستگاه را دارید؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

سلام لطفا لست قیمت ها را بفرستید

    سلام قیمت چند

      سلام وقت شما بخیر
      کاربر محترم لطفا با یکی از این شماره ها در تماس باشید
      021-55246331
      021-55269230

قیمت دستگاه کات ام دی اف چنده؟

سلام
قیمت دستگاه برش

    سلام وقت شما بخیر
    کاربر محترم لطفا با یکی از این شماره ها در تماس باشید
    021-55246331
    021-55269230