معرفی چسب ممبران کلایبریت (آشنایی با ویژگی های چسب وکیوم کلایبریت)

دسته بندی : صنعت PVC

امروزه کابینت و دیگر محصولات ممبران طرفداران پرشماری دارند. قیمت مناسب، ظاهر متنوع و کیفیت بالا باعث شده که بسیاری افراد ممبران را جزء گزینه های اول خود قرار دهند. اما آنچه که بسیاری افراد از آن بی خبرند، این است که در ورای یک محصول عالی که با ممبران ساخته شده است، یک چسب ممبران با کیفیت وجود دارد. در صورتی که کیفیت چسب ممبران مناسب نباشد، بدون شک کیفیت نهایی محصول دور از حد انتظار خواهد بود. چسب وکیوم کلایبریت یکی از این محصولات با کیفیت است که در صنعت چوب و البته کابینت سازی خوش می درخشد. چسب ممبران کلایبریت ساخت کشور آلمان است و افرادی که با آن آشنایی دارند، بدون شک از کیفیت بالای چسب کلایبریت آلمان باخبرند. ادامه مطلب را با مجله وارناسا همراه باشید.

پیشنهاد خرید

چسب وکیوم کلایبریت 433.6

تومانتومانخرید کنید

کاربرد چسب وکیوم

صفحات ممبران معمولاً از ام دی اف و روکش ممبران تهیه می شوند. روکش ممبران توسط چسب ممبران در دما و فشار کنترل شده روی ام دی اف اعمال می شود. کیفیت نهایی محصول بدون شک رابطه بسیار زیادی با کیفیت چسب استفاده شده دارد.

کاربرد چسب وکیوم

هر چسب ممبران دارای ویژگی های منحصر به فردی است. دمای استاندارد استفاده، میزان چسبندگی و زمان مورد نیاز برای عملکرد هر چسب متفاوت است. انواع برندهای چسب ممبران در بازار ایران موجود است و تنوع این محصولات به اندازه ای هست که نیازهای صنعت کابینت سازی را به خوبی برطرف کند.

از آنجایی که هر چسب دارای ویژگی های منحصر به فردی است، نمی توان به صورت قطع بهترین چسب ممبران را انتخاب کرد اما می توان لیستی از بهترین ها را تهیه کرد. علاوه بر کیفیت چسب، کیفیت روکش ممبران، توانایی استادکار و دستگاه وکیوم نیز در تعیین کیفیت نهایی محصول دخیل هستند.

چسب وکیوم کلایبریت

در میان انواع مختلف چسب ممبران، تعداد محدودی هستند که هم استادکار و هم مشتری از آن‌ها رضایت کامل دارند. ترکیبی از کیفیت بالا، دسترسی ساده، سهولت استفاده و البته قیمت مناسب باعث می شود که یک چسب ممبران طرفداران زیادی پیدا کرده و به عنوان یک برند شناخته شده از آن یا شود. چسب وکیوم کلایبریت از دسته این محصولات است.

چسب ممبران به دو دسته چسب ممبران تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شوند. ساختار چسب ممبران دو جزئی به گونه ای است که باید با ماده دیگری ترکیب شود و به تنهایی قابلیت استفاده ندارد. دمای استفاده آن بالا است و استفاده از آن نیز دشوار است.

چسب وکیوم کلایبریت

چسب ممبران تک جزئی (نسل دوم) آن دسته از چسب هایی است که به تنهایی می توان از آن استفاده کرد. دمای استفاده آن پایین است و تجهیزات کمتری برای استفاده نیاز دارد.

چسب ممبران کلایبریت (Kleiberit) از دسته چسب های تک جزئی است. چسب کلایبریت ساخت کشور آلمان است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. وقتی برای خرید چسب کلایبریت آلمان اقدام می کنید، کدهای مختلفی از این چسب را می توانید پیدا کنید. هر کدام از این کدها دارای ویژگی های متفاوتی هستند. برای مثال دمای فعال سازی و رنگ این کدها با یکدیگر تفاوت دارد.

هنگامی که چسب وکیوم را روی ام دی اف یا نئوپان استفاده کنید، مدت زمان مشخصی زمان دارید که روکش را روی آن سوار کنید. این مدت زمان برای هر چسب متفاوت است. این زمان برای عمده چسب های موجود در بازار از ۴ تا ۲۴ ساعت متغیر است. با این وجود، این مدت زمان برای چسب وکیوم کلایبریت ۷۲ ساعت است که زمان بسیار زیادی است و به استادکار کمک می کند که فرآیند روکش کاری را با آرامش و حوصله بیشتری انجام دهد.

هنگامی که چسب روی ام دی اف پاشیده شد، درون دستگاه وکیوم قرار می گیرد و روکش ممبران نیز روی آن قرار داده می شود. درب دستگاه بسته شده و تحت دما و فشار تعیین شده ای قرار می گیرد. این دما و فشار نیز برای هر چسب متغیر است. چسب ممبران کلایبریت به صورت معمول به حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد دما نیاز دارد که دمای مناسبی است.

قابلیت سمباده خوری چسب وکیوم کلایبریت نیز بالا است و این مسئله باعث می شود که کار با آن بسیار ساده باشد.

برترین مزایای چسب ممبران کلایبریت

محصولات بسیاری در بازار وجود دارد و تنوع این محصولات به اندازه ای است که شناخته شدن یک چسب خوب را به کار دشواری تبدیل می کند. به همین دلیل است که اگر چسبی در این بازار شناخته شود، بدون شک دارای ویژگی های بسیار خوبی است و دلیلی بر این مسئله وجود دارد.

برترین مزایای چسب ممبران کلایبریت

چسب وکیوم کلایبریت دارای ویژگی های منحصر به فردی است. به برخی از این ویژگی ها اشاره کردیم و در ادامه نیز دیگر ویژگی های چسب کلایبریت آلمان را با همدیگر بررسی خواهیم کرد.

کاربرد روی محصولات نازک

یکی از ویژگی هایی که در خصوص آن‌ها بحث شد، دمای فعال سازی پایین است. علاوه بر چسب، روکش ممبران نیز باید درون دستگاه وکیوم قرار گیرد. اگر دمای فعال سازی چسب زیاد باشد، به قول معروف «تر و خشک با هم می سوزند». برخی از فویل ها نازک هستند و اگر دما بالا باشد، به احتمال زیاد آسیب خواهد دید. چسب وکیوم کلایبریت با دما فعال سازی پایین باعث شده که بازه گسترده تری از روکش های ممبران و هایگلاس را بتوان توسط آن استفاده کرد.

میزان چسبندگی بالا

هرچه میزان چسبندگی بیشتر باشد، کیفیت نهایی محصول بیشتر خواهد شد. میزان چسبندگی این چسب بسیار بالا است و همین مسئله باعث شده که چسب وکیوم کلایبریت به یک برند قابل اعتماد تبدیل شود. در صورتی که میزان چسبندگی چسب وکیوم پایین باشد، روکش وکیوم بعداً ورم کرده و به مرور از سطح ام دی اف جدا می شود.

بدون رنگ

یکی از ویژگی هایی که هنگام خرید چسب وکیوم باید به آن دقت کرد، رنگ چسب است. رنگ چسب باید با رنگ ام دی اف و روکش مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت کیفیت محصول دستخوش تغییر شده و لکه هایی روی آن پدیدار خواهد شد.

بدون رنگ

چسب وکیوم کلایبریت بدون رنگ بوده و همین مسئله یکی از برترین مزیت های این چسب به شمار می رود. البته در ابتدا که چسب را استفاده می کنید، رنگ آن سفید است، اما هنگامی که خشک می شود، هیچ رنگی پدیدار نمی شود و رنگ محصول شما به همان شکلی خواهد بود که انتظارش را دارید.

گرانروی بالا

گرانروی یا ویسکوزیته را در مکالمات عامه می توان به غلظت تعبیر کرد. هرچه گرانروی یک محصول بیشتر باشد، در مدت زمان طولانی تری روی سطح جاری می شود. برای مثال، گرانروی عسل بسیار بیشتر از آب یا شیر است.

گرانروی نیز در مبحث چسب ممبران از اهمیت بالایی برخوردار است. در صنعت چوب و کابینت سازی، گرانروی استاندارد برای چسب ممبران حدود ۲۰۰۰ تا ۲۸۰۰ میلی پاسکال ثانیه در دمای اتاق است. از آنجایی که چسب ممبران به عنوان یک لایه بین قطعه کار و روکش ممبران قرار می گیرد. همچنین باید منافذ را به خوبی پر کند. اگر گرانروی آن به اندازه کافی نباشد، کیفیت نهایی اتصال پایین خواهد بود.

گرانروی چسب وکیوم کلایبریت ۲۵۰۰ میلی پاسکال ثانیه است که عدد بسیار خوبی در مقایسه با دیگر رقبا است.

مدت زمان عملکرد

هرچه سریع تر یک چسب باعث اتصال دو محصول شود، کیفیت آن بیشتر است. صرفه جویی در وقت، سادگی کار و تمرکز روی جنبه های دیگر به جای وقت گذاشتن روی خشک شدن چسب، برخی از این مزیت ها هستند.

مدت زمان عملکرد

هنگامی که چسب ممبران باعث اتصال قطعه و روکش ممبران می شود، باید مدت زمان مشخصی طی شود تا کیفیت نهایی چسب به بالاترین حد خود برسد. این مدت زمان به دمای فعال سازی نیز مرتبط است. برای مثال ممکن است یک چسب در دمای ۳۰ درجه مدت زمان زیادی برای رسیدن به بالاترین سطح چسبندگی داشته باشد اما در دمای ۵۰ درجه عملکرد بهتری داشته باشد.

چسب وکیوم کلایبریت از دسته چسب هایی است که قابلیت استفاده سرد و گرم دارد. یعنی شما در حالت سرد می توانید از این چسب استفاده کنید و در دمای بالا نیز می توانید آن را بر روی محصول اعمال کنید.

چسب های رایج در بازار ایران به حدود ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارند که در دستگاه وکیوم عمل کنند. پس از خارج شدن از دستگاه نیز حدود ۱۲ ساعت زمان نیاز است تا به بالاترین حد چسبندگی برسند. این مدت زمان برای چسب ممبران کلایبریت در حالت سرد حدود ۵ دقیقه است و با افزایش دما تا حدود ۸۰ درجه سانتی‌گراد می توان این زمان را به ۱ دقیقه کاهش داد. بسته به کد محصول استفاده شده، پس از خارج کردن محصول از دستگاه وکیوم، می توانید بلافاصله عملیات رنده کاری، برش کاری و سوراخ کاری را شروع کنید.

این مسئله باعث می شود که ظرفیت تولید بسیار بالا رفته و عملکرد مجموعه تولیدی افزایش یابد. زمان مرده شرکت کاهش یافته و سوددهی بالا رود که برای مجموعه های تولیدی فاکتورهای بسیار اساسی هستند.

اگر شما نیز به عنوان تولیدکننده، تجربه استفاده از این چسب را دارید، خوشحال می شویم تجربیات شما را نیز در زمینه کیفیت چسب کلایبریت آلمان جویا شویم. دیدگاه های خود را با ما و دیگر همکاران خود به اشتراک گذاشته و در ارتقای سطح کیفی محصولات ما را یاری کنید.

نظرات کاربران

چسب کلایبریت واقعا خیلی کیفیت خوبی داره و جز چسب هایی هست که با وجود خارجی بودنش هنوز اصلش پیدا میشه، نه مثل برندهای هنکل و جووات که دیگه همه نمونه های موجود فیک و های کپی محسوب میشن. البته چسب های وارداتی دیگه مثل همین وارناسا هم واقعا کیفیت خوبی داره یبار خریدم استفاده کردم

    سلام محمد جان
    خوشحالیم که از محصول ما راضی بودید. بله چسب کلایبریت هم کیفیت بالایی داره و در شرایطی که محصول اصل برندهای هنکل و جووات کمیابه حتی بهترین گزینه محسوب میشه. چسب وارناسا هم که یک چسب آلمانی وارداتی هست که به واقع کیفیت درجه یک داره و حتی به راحتی قابلیت رقابت با چسب های جووات و هنکل رو هم داره