کاربردهای روکش وکیوم

دسته بندی : صنعت PVC

این نوع روکش  که جایگزینی خوبی برای روکش های چوبی است، به اصطلاح به آن روکش پی وی سی هم می گویند. روکش وکیوم از جنس پی وی سی است و در ضخامت های مختلف در بازار موجود است. روکش را با استفاده از چسب ممبران، روی ام دی اف می چسبانند و سپس مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه مقاله با کاربردهای روکش وکیوم ام دی اف آشنامی شوید.

وارناسا PVC واردات و پخش روکش وکیوم پی وی سی و چسب ممبران وارداتی

روکش وکیوم ، می تواند در اشکال مختلف صاف، برجسته و … باشد که بعد از تولید فیلم اولیه طرح دار بر روی روکش رنگ می زنند اگر در روکش برآمدگی ها با زمینه با 2 رنگ متفاوت رنگ شده باشند به آنها سینکرونایز گفته می شود که در بازار به روکش وکیوم PR  شناخته می شوند. برای کار روی روکش ، ابتدا ام دی اف را سنباده کشی می کنند و سپس سطح تخته را تمیز کرده وچسب باشی می کنند و وقتی که چسب خشک شد در دستگاه وکیوم  روکش را به ام دی اف می چسبانند. اگر سطح ام دی اف صاف و تمیز نباشد، روکش کاری با مشکل مواجه شده و سطحی نامتقارن را ایجاد می کند.

روکش وکیوم از 50 سال قبل تا به امروز متداول شده است. در گذشته برای چسباندن این روکش ها از پرسهای طبقاتی گرم استفاده می کردند اما امروزه با پیشرفت وسایل صنعتی، پرسهای روکش غلطک داغ، کار را راحت تر کرده اند.

روکش وکیوم  ارزان تر ار  روکش طبیعی چوب  بوده که در مقابل خط و خش، حرارت و رطوبت از خود مقاومت نشان نمی دهد. بیشترین کاربرد این روکش وکیوم در ساخت کتابخانه، قفسه ها، کابینت آشپزخانه میز ال سی دی و … است

نظرات کاربران