آیا میتوان روی کابینت فعلی مجددا روکش کرد و یا روکش آن را کلا عوض کرد ؟

دسته بندی : صنعت PVC

اگر درب کابینت سالم باشد ودر اثر تماس با آب ویا رطوبت، ام دی اف مغزی آن صدمه ندیده باشد، میتوان در شرایطی این کار را کرد ولی اینکه مقرون به صرفه باشد وسطح کارچقدرتمیز و بدون نقص و زیبا شود، بستگی زیادی دارد به نوع و طرح روکش فعلی ونوع آن وطرح روکشی جدیدی که قراراست به سطح کار بچسبد که تئضیحاتی به شرح ذیل ضروری است .

الف – اگرسطح درب کابینت شما صاف و ساده باشد یعنی بدون طرحی فرورفته یا برجسته – سطح بدون سی ان سی شده یا اصطلاحا ابزار خورده – باشد نتیجه میگیریم نوع روکش فعلی کابینت شما از جنس کاغذی نازک و یا ملامینه است که بر روی سطح ام دی اف خام پرس شده است .در این صورت میتوان بدون کندن روکش فعلی ، روکش جدید را که از جنس پی وی سی یا ممبران است روی آن وکیوم کرد

اما مشروط به اینکه :
1- روکش فعلی هایگلاس نباشد چون سطح بسیار صاف و صیقل شده آن مانع چسبیدن چسب وکیوم بین سطح کار و روکش جدید میشود .
2- روکش فعلی تیره و روکش جدید سفید یا رنگ روشن نباشد چون رنگ تیره زیر کار کیفیت رنگ روکش جدید رو کم میکند.
3-روکش فعلی زیر کار از نوع طرح دار باشد ولی روکش جدید صاف باشد. در این صورت برجستگی های زیر کار در روکش جدید مشهود و ملموس است.
4- اگر روکش فعلی طرح دار باشد و روکش جدید هم طرح دار باشد میتوان با دقت و منطبق کردن طرح جدید با طرح زیر این تعویض انجام شود و مانعی ندارد .

ب- اگر سطح درب کابینت آشپزخانه شما دارای طرحی فرورفته یا برجسته باشد – CNC شده یا ابزارخورده – در این صورت روکش فعلی از جنس پی وی سی یا ممبران است و لازم است ابتدا در دستگاه وکیوم و یا بوسیله شسوار صنعتی در معرض حرارت قرار گرفته تا روکش از سطح MDF جدا شده و پس از سمباده زدن و تمیز کردن ، ام دی اف خام بدست میاید که براحتی میتوانید انواع روکش های ممیران با طرحهای مختلف ، تیره یا روشن را روی سطح MDF بچسبانید .

امیداوریم با به پاسخ مد نظر رسیده باشید.نکته قابل توجه اینکه قبل از اقدام حتما با دو یا چند کابینت ساز با سابقه مشورت کنید تا بتوانید با اطلاعات این مقاله و مشورت های انجام گرفته ، بهترین و اقتصادی ترین تصمیم را اجرا کنید .

نظرات کاربران