انواع دستگاه پرس وکیوم (به همراه قیمت انواع دستگاه پرس وکیوم)

دسته بندی : صنعت PVC

دستگاه پرس وکیوم در صنایع چوب و کابینت سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به وسیله این دستگاه می توانید محصولات کاملاً متفاوتی را تهیه کرده و ظاهر قطعات چوب و ام دی اف خام را دگرگون کنید. دستگاه پرس وکیوم شیوه ای خلاقانه برای تغییر ظاهر محصولات چوب است. بیشتر لوازم منزل شما از جمله درب و کابینت ها توسط دستگاه پرس وکیوم تولید می شوند. در این مطلب ابتدا توضیح مختصری در خصوص این دستگاه و کاربرد آن خواهیم داد و سپس انواع دستگاه پرس وکیوم را مورد بررسی قرار می دهیم. ادامه مطلب را با مجله وارناسا همراه باشید.

پیشنهاد خرید

چسب وکیوم وارناسا HV

تومانتومانخرید کنید

مختصری از دستگاه پرس وکیوم

انواع چوب، ام دی اف و نئوپان خام در تهیه بسیاری لوازم از جمله کابینت و درب های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. نقطه ضعف تمام این موارد این است که ظاهر جذابی ندارند و مهم‌تر از همه در برابر عوامل خارجی همچون رطوبت، نور خورشید و حشرات آسیب پذیر هستند.

مختصری از دستگاه پرس وکیوم

اما به سادگی می توان با افزودن یک روکش به آن‌ها کیفیت این محصولات را بالا برده و ظاهر جذاب و متنوعی به آن‌ها بخشید. انواع روکش در بازار موجود است که یکی از پرکاربردترین آن‌ها روکش وکیوم است. این روکش نیز توسط دستگاه وکیوم بر روی محصولاتی همچون ام دی اف و نئوپان استفاده می شود.

انواع دستگاه پرس وکیوم

انواع دستگاه وکیوم بسته به ساختار طراحی آن‌ها متفاوت است. هرکدام از این محصولات به منظورهای متفاوتی تهیه می شوند و البته قیمت متفاوتی دارند.

دستگاه پرس وکیوم آسانسوری

یکی از انواع محبوب دستگاه پرس وکیوم، نوع آسانسوری آن است. تقریباً نام تمام محصولاتی که اشاره می کنیم، مربوط به مکانیزم عملکرد دستگاه مربوط است. در دستگاه پرس وکیوم آسانسوری درب و محفظه دستگاه که بر روی کار قرار گرفته و فشار و حرارت توسط آن کنترل می شود، به صورت آسانسوری بالا و پایین می رود.

دستگاه پرس وکیوم آسانسوری

کافی است دکمه مربوطه را فشار داده و درب دستگاه پس از چند ثانیه به ارتفاع حدود نیم متری بالا رفته و آماده قرار دادن قطعات و روکش وکیوم خواهد بود.

دستگاه پرس وکیوم صندوقی

مکانیزم عملکرد این دستگاه نیز در نوع درب آن متفاوت است. درب این نوع دستگاه به جای اینکه به صورت آسانسوری بالا رود، همچون صندوق باز می شود. نام دیگر آن نیز دستگاه وکیوم صدفی است. این نوع دستگاه تقریباً پرکاربردترین نوع دستگاه وکیوم است.

دستگاه پرس وکیوم صندوقی

دستگاه پرس وکیوم واگنی

بخش عمده تفاوت دستگاه پرس وکیوم واگنی با انواع دیگر در سینی دستگاه است. معمولاً ۲ یا ۳ سینی در دستگاه پرس وکیوم واگنی وجود دارد. بدین ترتیب که دستگاه در حال پرس وکیوم محصولات در یک سینی است و شما نیز در حال چیدن چوب و محصولات دیگر برای مرحله بعدی پرس هستید.

دستگاه پرس وکیوم واگنی

در این صورت نه تنها وقت تلف نمی شود و زمان پرس کاهش می یابد، تولید شما نیز افزایش پیدا می کند. در این نوع دستگاه می تواند از نوع صندوقی یا آسانسوری باشد. به همین دلیل معمولاً تحت عنوان دستگاه پرس وکیوم واگنی صندوقی یا دستگاه پرس وکیوم واگنی آسانسوری شناخته می شود.

انواع دستگاه پرس وکیوم به لحاظ تعداد سینی

همان‌طور که در نوع واگنی به آن اشاره شد، ممکن است دستگاه وکیوم شما دارای چندین سینی برای پرس وکیوم باشد. افزایش تعداد سینی باعث سرعت عمل بیشتر و کاهش اتلاف وقت می شود. شما به صورت همزمان که دستگاه در حال پرس برخی محصولات است، می توانید چند محصول دیگر را برای پرس در مرحله بعد آماده کنید. پرس وکیوم دو سینی و سه سینی از انواع پرطرفدار این دستگاه هستند.

انواع دستگاه وکیوم به لحاظ دخالت دست

دستگاه پرس وکیوم می تواند کاملاً خودکار و بدون دخالت دست باشد. همچنین انواع نیمه خودکار این محصول نیز در بازار موجود است. هرچه میزان دخالت دست کاهش پیدا کند، بدون شک دقت بالا رفته و کیفیت نهایی محصول افزایش پیدا می کند. البته قیمت محصول نیز به همین اندازه بالا می رود.

قیمت دستگاه پرس وکیوم

برندهای مختلفی در بازار دستگاه پرس وکیوم وجود دارند و در کشور ما نیز محصولات باکیفیتی پیدا می شوند. دستگاه پرس وکیوم آلمانی را می توان از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار دانست.

انواع ایرانی نیز در کشور ما تولید می شوند و به دلیل قیمت مناسب طرفداران پرشماری دارند. قیمت دستگاه پرس وکیوم به دلیل نوسانات ارز بسیار متغیر است. همچنین با توجه به انواع مختلفی که عنوان شد، قیمت هرکدام از محصولات می تواند متفاوت باشد.

در مجموع تعداد سینی، برند، میزان خودکار بودن دستگاه، ظرفیت و مساحت سینی می تواند در قیمت نهایی محصول تأثیرگذار باشد. انواع ریلی به دلیل سینی های بیشتر معمولاً دارای قیمت بیشتری هستند. محصولات ساخت آلمان نیز در میان برندهای دیگر از قیمت بیشتری برخوردارند.

شما کدام یک از انواع دستگاه پرس وکیوم را می پسندید؟ تجربه کار با کدام یک از این دستگاه ها را دارید؟ آیا برند خاصی در نظر دارید که کیفیت آن را از انواع دیگر بهتر بدانید؟ دیدگاه های خود را با ما و دیگر دوستان خود در میان بگذارید.

نظرات کاربران