معرفی تیغه برند اینترنشنال (انواع تیغه برش اینترنشنال)

دسته بندی : صنعت چوب

ابزارهایی همچون اره دورکن به تنهایی کارآیی ندارند. تیغه در اره حکم قلب را برای انسان دارد. در بیشتر اره ها می توان تیغه را تعویض کرد و برای مصارف گوناگون از تیغه های مختلفی استفاده نمود. برای مثال تیغۀ برش ام دی اف با تیغۀ برش چوب متفاوت است. تیغه برند اینترنشنال یکی از محصولات با کیفیت بازار است که استادکارهای زیادی از آن استفاده می کنند. تیغه اینترنشنال ساخت ایتالیاست و یکی از بهترین تیغه های موجود در بازار به شمار می رود. در ادامه این مطلب بیشتر در خصوص این تیغه صحبت خواهیم کرد.

پیشنهاد خرید

چسب وکیوم وارناسا HV

تومانتومانخرید کنید

انواع تیغه برش

تیغه برش را در دسته بندی های متفاوتی می توان بررسی کرد اما شاخص ترین آن ها تیغه برش ام دی اف و چوب است. برش ام دی اف از حساسیت بیشتری نسبت به برش چوب برخوردار است.

انواع تیغه برش

بیشتر صفحات ام دی اف روکش دارند. این روکش از مواد متفاوتی تهیه شده است. برای مثال صفحات ممبران از مغزی ام دی اف با روکش پی وی سی ساخته شده اند. هنگامی که تیغه برش شما استاندارد نباشد، روکش ام دی اف با آسیب مواجه خواهد شد.

دلیل اصلی این مسئله این است که چگالی و تراکم هر ماده با دیگری متفاوت است. هنگامی که تیغه قصد دارد مواد با تراکم متفاوت را با هم برش دهد، به احتمال زیاد بخشی از برش دچار پریدگی خواهد شد. لبه های کار زمخت و بی کیفیت خواهد شد. برای این منظور باید تیغه ای که برای برش ام دی اف استفاده می کنیم، استاندارد باشد و مخصوص این کار طراحی شده باشد.

تیغه اینترنشنال

اینترنشنال یک برند ایتالیایی است که در کشور ما طرفداران فراوانی دارد. تیغه اینترنشنال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در مدل های متفاوتی تولید و عرضه می شود.

تیغه اینترنشنال

برند اینترنشنال بیش از 40 سال در زمینه تولید انواع تیغه تجربه دارد. تیغ برند اینترنشنال جدای از کیفیت بالا از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. همین مسئله باعث شده که کارگاه های زیادی از انواع تیغه اینترنشنال استفاده کنند.

ویژگی های تیغه اینترنشنال

تیغه اینترنشنال برای چوب، ام دی اف، پلاستیک و آلومینیوم تولید می شود. جنس تیغه اصلی از فولاد با میزان سختی 45 اچ آر سی (HRC) است. این تیغه ها توسط لیزر برش داده می شوند. در تیغه های اینترنشنال شیاری قلابی شکل وجود دارد که از انبساط و انقباض بیش از حد تیغه جلوگیری خواهد کرد.

بخش اصلی دندانه های تیغه از جنس کاربید تنگستن (Tungsten carbide) است. در این ماده میزان اتم های تنگستن و کربن به صورت مساوی است. استحکام کاربید تنگستن تقریباً 2 برابر فولاد است.

مقاومت حداکثری

یکی از قابلیت هایی که تیغه اینترنشنال را از رقبای آن جدا می کند، ساختار تیغه های آن است. بخش زیرین تیغه ها از 3 لایه تشکیل شده است. دو لایه بسیار نازک نقره در زیر هر تیغه تعبیه شده است. یک لایه از جنس مس نیز بین این دو لایه قرار دارد.

تفاوت اصلی تیغه اینترنشنال در همین لایه بسیار نازک و ظریف مس است که بین لایه نقره قرار دارد. این بالشتک سه لایه باعث می شود که تیغه در مقابل انواع ضربه و شوک مقاومت داشته باشد و استحکام آن به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.

کمترین میزان صدا

یکی دیگر از ویژگی های بی نظیر تیغه اینترنشنال شیارهای ظریف مارپیچی است که دور تا دور تیغه های اینترنشنال استفاده می شود. این شیارها برای کاهش نویز و گرفتن صدای تیغه هنگام کار است. به شکلی که تیغه برند اینترنشنال هنگام کار بسیار کم سر و صدا است.

تکنولوژی Frozen

استفاده از تکنولوژی (Frozen) باعث می شود که تیغه های برند اینترنشنال ظاهر براقی داشته باشند. البته هدف این تکنولوژی براق شدن تیغه ها نیست. در این تکنولوژی از یک لایه محافظ روی تیغه استفاده می شود و تیغه را در مقابل اصطحکاک بالا محافظت می کند.

تکنولوژی Frozen

این تکنولوژی همچنین کمک می کند که قطعات و خرده های چوب و رزین به تیغه نچسبند و هنگام کار بتوان به سادگی از تیغه استفاده کرد و به عبارتی کار تمیز و مرتبی از تیغه دریافت کرد. تکنولوژی فروزن همچنین باعث می شود که تیغه در برابر رطوبت و زنگ زدگی بیشترین مقاومت را داشته باشد.

بازه بالای تیزکاری تیغه

یکی از ویژگی های تیغه اینترنشنال ضخامت نسبتاً بیشتر برای افزایش طول عمر و چرخه تیزکاری آن است. هر تیغه ای پس از عملیات تیزکاری اندکی نازک تر می شود. همین مسئله باعث می شود که استحکام و دوام آن نیز به همین نسبت کاهش پیدا کند.

بازه بالای تیزکاری تیغه

تیغه های اینترنشنال با ضخامت بیشتر (استاندارد) باعث می شوند که این چرخه افزایش پیدا کرده و پس از مدت زمان بیشتری بتوانید از تیغه استفاده کنید. قیمت تیغه اینترنشنال ساخت ایتالیا نسبت به شرکت های رقیب بسیار منطقی و مناسب است. البته به دلیل بازۀ بسیار گسترده قیمت انواع تیغه، نمی توان قیمت دقیقی ارائه داد. همچنین به دلیل نوسان قیمت ها ممکن است مدتی بعد این قیمت ها تغییر کنند. اما به طور کلی کیفیت بالای تیغه اینترنشنال و قیمت مناسب آن باعث شده که یکی از بهترین انتخاب ها برای تهیه انواع تیغه باشد.

نظرات کاربران