بهترین ماشین آلات برشکاری چوب ام دی اف و نئوپان

دسته بندی : صنعت چوب

ام دی اف و نئوپان در ساخت و تولید لوازم منزل از جمله درب و کابینت بسیار پرکاربرد هستند. این محصولات تقریباً جایگزین چوب طبیعی شده اند و با روکش های متنوع و جذابی که هر روزه بر بازه آن‌ها افزوده می شود، میزان محبوبیت آن‌ها افزایش می یابد. قیمت مناسب، تنوع طرح و رنگ، دوام بالا، وزن پایین و بسیاری موارد دیگر باعث شده که این محصولات ساخته شده از خرده های چوب طرفداران پرشماری داشته باشند و در تولید بسیاری لوازم منزل و ادارات مورد استفاده قرار گیرند. در این مطلب نگاه مختصری به بهترین ماشین آلات برشکاری چوب خواهیم داشت. ادامه مطلب را با مجله وارناسا همراه باشید.

پیشنهاد خرید

چسب وکیوم وارناسا HV

تومانتومانخرید کنید

ام دی اف و نئوپان و تفاوت آن‌ها

ام دی اف و نئوپان در نگاه اول بسیار شبیه هم هستند. بسیاری از افراد عادی قادر به تشخیص تفاوت این دو نیستند. تفاوت اصلی این دو محصول در اندازه الیاف چوبی است که در آن‌ها به کار گرفته شده است.

ام دی اف و نئوپان هیچ‌کدام چوب طبیعی نیستند و حاصل ترکیب خرده های چوب هستند. در ساخت ام دی اف از الیاف چوب بسیار ریز استفاده می شود. این در حالی است که نئوپان با خرده های نسبتاً درشت چوب ساخته می شود.

ام دی اف و نئوپان و تفاوت آن‌ها

اما ام دی اف و نئوپان عملاً به تنهایی قابلیت استفاده زیادی ندارند. این محصولات عمدتاً توسط روکش های مختلف ام دی اف و نئوپان پوشش داده می شود تا هم ظاهر بهتری پیدا کنند و هم در برابر عوامل خارجی همچون رطوبت، حشرات و نور خورشید مقاومت بیشتری پیدا کنند.

انواع ماشین آلات برشکاری چوب

برای اینکه بتوان یک کارگاه مناسب راه اندازی کرد و مصنوعات چوبی استانداردی توسط ام دی اف و نئوپان تهیه کرد، نیازمند ماشین آلات برشکاری چوب هستید. در ادامه برخی از ضروری ترین ماشین آلات برشکاری MDF و نئوپان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

البته دقت کنید که تمام این ابزارها و دستگاه ها ضروری نیستند و ممکن است شما تنها به برخی از آن‌ها نیاز پیدا کنید. با این وجود تمام این ابزارآلات را به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد و شما بسته به نیازهای خود تعدادی از آن‌ها را می توانید تهیه کرده یا در مورد آن‌ها تحقیق و بررسی بیشتری انجام دهید.

دستگاه دورکن

دستگاه دورکن یکی از دقیق ترین و بهترین گزینه ها برای برش انواع ام دی اف و نئوپان است. این وسیله که دستگاه برش ام دی اف نیز گفته می شود، اساسی ترین نیاز هر کارگاه تولید مصنوعات چوبی است.

دستگاه دورکن

این محصول می تواند کوچک و دارای قیمت پایینی همچون ۱۰ میلیون تومان باشد. همچنین می تواند اندازه بسیار بزرگ و در قیمت های بسیار بالایی همچون ۲۰۰ میلیون تومان به فروش برسد. تعداد میزهای این محصول و میزان اتوماتیک بودن آن در قیمت آن تأثیرگذار است.

دستگاه های پانل بر

دستگاه پانل بر تقریباً مشابه دستگاه دورکن است. با این تفاوت که سرعت و دقت عمل آن بیش از دستگاه دورکن است. البته به همین نسبت نیز قیمت آن بیشتر خواهد بود.

دستگاه پانل بر از سرعت تولید بیشتری نسبت به دورکن برخوردار است و همچنین میزان دقت آن نیز بالاتر است. دستگاه پانل بر یا برش کات در دو نوع عمودی و افقی تولید می شود. نوع افقی آن دارای طرفداران بیشتری است اما نوع عمودی کوچک‌تر بوده و جای کمتری اشغال می کند.

دستگاه های پانل بر

دستگاه پرس وکیوم ممبران

یکی از دستگاه هایی که در کارگاه های بزرگ و کارخانجات استفاده زیادی دارد، دستگاه وکیوم ممبران است. این ابزار به شما کمک می کند که هر نوع روکش ممبران را به سادگی به ام دی اف و نئوپان اضافه کنید.

دستگاه لبه چسبان

پس از اینکه ام دی اف و نئوپان توسط دستگاه وکیوم روکش زنی شدند، ظاهر بسیار زیبایی پیدا می کنند. اما این صفحات باید توسط استادکار برش داده شوند و به محصول نهایی تبدیل شوند. پس از برش لبه های کار ظاهر ناهمگونی پیدا می کند. اینجا است که دستگاه های لبه چسبان وارد شده و نوار لبه را به کناره های محصول می چسبانند.

دستگاه های لبه چسبان معمولاً در ۲ نوع اتوماتیک و پرتابل عرضه می شوند. نوع اتوماتیک اندازه بزرگ‌تر، سرعت بیشتر، دقت بالاتر و البته قیمت بیشتری دارند. نوع پرتابل به سادگی بر روی میز سوار می شوند.

در نوع اتوماتیک یک ایستگاه به عنوان کرنر زن وجود دارد. اما در دستگاه های پرتابل معمولاً چنین امکانی وجود ندارد و باید دستگاه کرنر زن به صورت جداگانه تهیه شود. همگامی که نوار لبه به کناره های ام دی اف زده می شود، گوشه های کار مقداری نوک تیز و ناهمگون است. دستگاه کرنر زن این بخش را به زیبایی برای شما هم سطح می کند.

دستگاه سوراخ زن

دستگاه سوراخ زن به شما کمک می کند تا تعداد زیادی سوراخ را با دقت و سرعت بالا در انواع ام دی اف و نئوپان ایجاد کنید. هر نوع سوراخ با انواع مته توسط دستگاه سوراخ زن میسر می شود.

دستگاه سوراخ زن

میخکوب و منگنه کوب

برای کوبیدن انواع میخ و منگنه به دستگاه هایی نیاز دارید که با سرعت این عملیات را برای شما انجام دهند. انواع دستی و اتوماتیک هردوی این محصولات موجود هستند.

انواع دریل و پیچ بند

برای سوراخ کردن و بستن پیچ ها می توانید از دریل های دستی یا اتوماتیک استفاده کنید. همچنین پیچ گوشتی شارژی ها در تولید محصولاتی همچون کابینت بسیار ضروری هستند و نمی توان عملیات بستن صدها پیچ در روز را با پیچ گوشتی های دستی انجام داد.

کمپرسور هوا

میخکوب، منگنه کوب و برخی ابزارهای دیگر کارگاه نیازمند کمپرسور هوا هستند. تقریباً در تمام کارگاه ها یک کمپرسور هوا وجود دارد.

کمپرسور هوا

اگر لیست ما کامل نیست (که بدون شک همین طور است)، ابزار و ماشین آلات برش کاری ضروری که از قلم انداخته ایم را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در کارگاه شما کدام یک از ابزار و ماشین آلات این لیست وجود دارد؟

نظرات کاربران