نرخ اتحادیه کابینت سازان (جدول قیمت اتحادیه کابینت آبان ۹۹)

دسته بندی : صنعت چوب

برای هرکدام از اصناف شاغل در کشور، مقررات و قوانینی برای یکپارچگی فروش و رعایت انصاف نسبت به مشتری وجود دارد. کابینت سازی نیز یکی از مشاغل پرکاربرد کشور به شمار می رود. به دلیل تنوع طرح و مواد اولیه، ممکن است بازه قیمت تمام شده هر متر کابینت مقداری گسترده باشد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم نرخ اتحادیه کابینت سازان ۹۹ با شما در میان بگذاریم تا به قول معروف «سرتان کلاه نرود». ادامه مطلب را با مجله وارناسا همراه باشید.

پیشنهاد خرید

چسب وکیوم وارناسا HV

تومانتومانخرید کنید

عوامل متغیر در قیمت کابینت

در قیمت کابینت عوامل بسیاری دخیل هستند. مهم‌ترین عامل نوع چوب استفاده شده در تولید آن است. پایه اصلی بیشتر کابینت ها ام دی اف است. ام دی اف خام به تنهایی قابل استفاده نیست و معمولاً با روکش هایی پوشش داده می شود. برای روکش هایی نظیر ممبران، ملامینه و های گلاس هرکدام قیمت متفاوتی دارند.

جدای از مواد استفاده شده در ساخت کابینت، مهارت و تجربه استادکار نیز ممکن است قیمت نهایی کابینت را اندکی افزایش دهد با این وجود این تفاوت قیمت باید اندک باشد و اگر از مقدار مشخصی تجاوز کند، تخطی از قانون است و باید از خرید کابینت از این افراد خودداری کرد.

عوامل متغیر در قیمت کابینت

البته نرخ اتحادیه کابینت سازان ۹۹ برای هر شهری متفاوت است. این مسئله به دلیل هزینه های جاری و قدرت خرید هر شهر و استان تعیین می شود اما تفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارند. قیمت هایی که در این مطلب با شما در میان خواهیم گذاشت، مربوط به اتحادیه کابینت سازان ۹۹ برای شهر تهران است.

روش صحیح متراژ کابینت

هنگامی که برای خرید کابینت اقدام می کنید، استادکار به شما می گوید: هر متر کابینت فلان هزار تومان؛ اما منظور از هر متر کابینت دقیقاً چیست. کابینت علاوه بر طول دارای عمق و ارتفاع است. کابینت دارای دو نوع دیواری و زمینی است. این موارد چگونه در قیمت نهایی کابینت تأثیرگذار است؟ جواب این سؤال را در ادامه پاسخ خواهیم داد.

روش صحیح متراژ کابینت

هنگامی که گفته می شود هر متر کابینت فلان هزار تومان، منظور یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت دیواری است؛ بنابراین قیمت های اعلام شده در این مطلب در حقیقت برای دو متر کابینت خواهد بود. اگر قیمت یک متر کابینت را پرداخت کردید و تنها یک نوع کابینت زمینی (دیواری) برای شما اجرا شد، سرتان کلاه رفته است.

در این میان پیشنهاد می کنیم مقاله معایب کابینت ممبران را نیز از دست ندهید. در این مقاله به مزایا و معایب کابینت ممبران به صورت مفصل پرداخته ایم.

متعلقات کابینت

هر متر کابینت شامل یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت دیواری است. یک متر صفحه کابینت شرکتی نیز شامل این قیمت گذاری می شود. درب کابینت باید روی همین قیمت محاسبه شود. یک متر تاج، زیرچراغ و پاخور نیز باید توسط استادکار تأمین شود. تمام یراق‌آلات شرکتی همچون دستگیره، لولا، ریل، جک و پایه نیز روی همین قیمت محاسبه خواهد شد.

قانون ۶۰ به ۴۰

هنگامی که گفته می شود، هر متر کابینت فلان هزار تومان، منظور یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت دیواری است؛ اما به دلیل تفاوت در ارتفاع و عدم استفاده از رویه و پایه در کابینت هوایی، قیمت آن مقداری کمتر از کابینت زمینی است. از قیمت نهایی هر متر کابینت، ۶۰ درصد آن مربوط به کابینت زمینی و ۴۰ درصد نیز مربوط به کابینت دیواری است.

قانون ۶۰ به ۴۰

کابینت زمینی

بدنه کابینت زمینی دارای ارتفاع استاندارد ۷۲ سانتی‌متر است. این ارتفاع با رویه شرکتی (۳۲ میلی‌متر) و پایه کابینت (۱۴ سانتی‌متر) به ۹۰ سانتی‌متر می رسد. عمق استاندارد این نوع کابینت نیز ۵۵ سانتی‌متر است.

کابینت دیواری

بدنه کابینت دیواری دارای ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر است. عمق آن نیز ۳۰ سانتی‌متر است. اگر ارتفاع سقف بیش از ۲۴۰ سانتی‌متر باشد، می توان ارتفاع کابینت دیواری را ۹۰ سانتی‌متر در نظر گرفت.

کابینت دیواری و زمینی

کابینت کمدی

کابینت کمدی از سطح زمین شروع شده و هم ارتفاع با کابینت هوایی خواهد بود. قیمت آن سه برابر کابینت زمینی محاسبه خواهد شد. قیمت کابینت زمینی ۶۰ درصد قیمت هر متر کابینت است؛ بنابراین قیمت کابینت کمدی ۱۸۰ درصد قیمت هر متر کابینت است.

کابینت ویترینی

بدنه این نوع کابینت تمام رنگی است و محل قرار دادن اشیاء دکوری در آشپزخانه هستند. قیمت این نوع کابینت ۲ برابر کابینت دیواری است. قیمت هر متر کابینت دیواری ۴۰ درصد قیمت کلی هر متر کابینت است. بدین ترتیب قیمت کابینت ویترینی ۸۰ درصد قیمت هر متر کابینت محاسبه خواهد شد.

کابینت ویترینی

کابینت نیمه کمدی

کابینت نیمه کمدی از سطح صفحه کابینت دیواری شروع شده و ارتفاع آن هم‌سطح با کابینت دیواری خواهد بود. ارتفاع این نوع کابینت معمولاً ۱۳۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر است و قیمت آن دو برابر کابینت زمینی محاسبه می شود؛ بنابراین قیمت کابینت نیمه کمدی ۱۲۰ درصد از قیمت کلی هر متر کابینت محاسبه خواهد شد.

کابینت جزیره

کابینت جزیره به کابینت هایی گفته می شود که در مرکز آشپزخانه قرار داده می شوند. از اطراف به دیوار تکیه داده نمی شود و معمولاً سنگ گران قیمتی روی آن قرار می دهند. نوع و کیفیت این کابینت بسیار متنوع است و قیمت دقیقی نمی توان برای آن در نظر گرفت. بسته به ابعاد آشپزخانه، اندازه کانتر یا جزیره متفاوت خواهد بود. به طور کلی، ابعاد استاندارد جزیره، مانند کابینت زمینی است. قیمت آن نیز ۱٫۵ برابر کابینت زمینی محاسبه می شود. بدین ترتیب، قیمت کابینت جزیره، ۹۰ درصد قیمت کلی کابینت در نظر گرفته خواهد شد.

کابینت جزیره

درب نما

انتهای یک مسیر کابینت به صفحه سفید و بدون پوشش ختم می شود. این صفحه باید توسط درب نما پوشش داده شود. نمای پشت اپن یا جزیره را نیز می توان با درب نما پوشش داد. درب نما قیمت جداگانه ای دارد و بسته به نوع طراحی و کیفیت آن، قیمت متفاوتی خواهد داشت.

صفحه رویه

هنگام متراژ کابینت، محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی، اجاق و یخچال کسر می شود. این فضا بعداً باید با صفحات رویه کار شود که قیمت آن متفاوت از کابینت زمینی است.

نمای یخچالی

محل قرار گرفتن یخچال نیز از متراژ کابینت زمینی و هوایی کسر می شود. اطراف یخچال معمولاً با یک نما پوشش داده می شود و قیمت آن باید به صورت جداگانه محاسبه شود.

نرخ اتحادیه کابینت سازان ۹۹

نرخ اتحادیه کابینت سازان ۹۹

با توجه به مواردی که در بالا توضیح داده شد، قیمت هر متر کابینت را طبق نرخ اتحادیه کابینت سازان در سال ۹۹ اعلام خواهیم کرد.

قیمت اتحادیه کابینت – به روز رسانی: آبان ۹۹ (قیمت‌ها به تومان هستند)

نوع کابینت حداقل قیمت حداکثر قیمت توضیحات
نپوپان روکش ملامینه ۱٬۸۰۰٬۰۰۰ ۲٬۱۰۰٬۰۰۰ بدنه و درب ها نئوپان روکش ملامینه
ام دی اف ایرانی ۲٬۵۰۰٬۰۰۰ ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ ورق ام دی اف ایرانی
ام دی اف خارجی ۲٬۹۰۰٬۰۰۰ ۳٬۴۰۰٬۰۰۰ ورق ام دی اف خارجی
هایگلاس ایرانی ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ ۳٬۴۰۰٬۰۰۰ ورق هایگلاس ایرانی
هایگلاس خارجی ۳٬۳۰۰٬۰۰۰ ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ ورق هایگلاس خارجی
پلی گلاس و لمی گلاس ایرانی ۳٬۹۰۰٬۰۰۰ ۴٬۳۰۰٬۰۰۰
پلی گلاس و لمی گلاس خارجی ۴٬۵۰۰٬۰۰۰ ۵٬۰۰۰٬۰۰۰
ممبران (وکیوم) ۳٬۷۰۰٬۰۰۰ ۴٬۵۰۰٬۰۰۰
انزو ۶٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶٬۰۰۰٬۰۰۰
چوبی – روکش ۵٬۲۰۰٬۰۰۰ ۶٬۲۰۰٬۰۰۰
تمام چوب ۷٬۰۰۰٬۰۰۰ ۹٬۰۰۰٬۰۰۰
پی وی سی ۳٬۶۰۰٬۰۰۰ ۵٬۶۰۰٬۰۰۰
فلزی گالوانیزه ۲٬۶۰۰٬۰۰۰ ۳٬۳۰۰٬۰۰۰
فلزی استیل ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ ۵٬۸۰۰٬۰۰۰

همان طور که مشاهده می کنید، قیمت کابینت با توجه به مؤلفه های زیادی از جمله توانایی و تجربه استادکار می تواند متغیر باشد. با این وجود قیمت آن نیز در یک بازه مشخصی است و نباید از این حد تجاوز کند.

در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در رابطه با رنگبندی کابینت ممبران نوشته ایم را حتما مطالعه کنید.

نرخ اتحادیه کابینت سازان برای سال 1400 منتشر شده است؟

به زودی نرخ اتحادیه کابینت سازان برای سال 1400 را منتشر خواهیم کرد، اما با استفاده از نرخ 1399 و عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت احتمالا می توانید حدودی برای این موضوع مشخص کنید. البته این موضوع شهر به شهر متفاوت است و جدول نرخ 1399 مختص به شهر تهران است و معیار مناسبی برای شهرهای دیگر نیست.

نظرات کاربران

سلام آدرس . شماره تماس آنجا به کابینت کاران شهر مشهد مورد استد عاست

سلام
چراهیچکس بدادمردم شاهرودنمیرسه
کابینت کارها مردم رو فلج کردن باقیمتهای من دراوردنی پولهای زیادی ازمردم کسب میکنن
اینقدرولنگو وازه هرکی هرچی میخواد قیمت میده پس شما چکاره اید
حتی کارشناس اصناف چون خودش کابینت کاره قیمت درست نمیده
بسه دیگه چپاول مردم
ینفربداد برسه

    جناب آقای حسن جعفری ،
    ممنون که نظرتون رو برای ما ارسال کردید. ولی ما وارد کننده و توزیع کننده روکش ممبران و چسب وکیوم هستیم . ما عمدتا تامین کننده کارخانه ها و کارگاه‌های خدمات وکیوم است و با صنف کابینت کاران ارتباط چندانی نداریم .
    این موضوع معمولا از طریق اتحادیه قابل پیگیری است .
    با تشکر ،
    مدیر سایت