مزایا و معایب کابینت ممبران (آشنایی با ویژگی های روکش ممبران)

دسته بندی : صنعت PVC صنعت چوب

در این مقاله پیش از هر چیز کابینت ممبران را به طور خلاصه معرفی می کنیم، سپس در قالب توضیحاتی کامل به تمام مزایا و معایب کابینت ممبران می پردازیم. البته در پایان مقاله خودتان می توانید با در نظر گرفتن معایب و مزایای کابینت ممبران در مورد استفاده از آن تصمیم بگیرید، اما با توجه به تجربیات تیم وارناسا در صنعت چوب می توان ادعا کرد ممبران تا به حال بهترین گزینه در زمینه طراحی دکوراسیون بوده و هست.

پیشنهاد خرید

چسب وکیوم وارناسا HV

385,000 تومان385,000 تومانخرید کنید

کابینت ممبران چیست؟

یکی از کاربردی ترین قسمت‌ های هر آشپزخانه‌ای، کابینت است. با استفاده از کابینت می توان به آشپزخانه نظم داد و لوازم و وسایل مورد نیاز برای آشپزی را به راحتی پیدا کرد. کابینت ممبران یکی از انواع کابینت‌هایی است که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. کابینت ممبران که یکی از انواع جدید کابینت است به سرعت توانسته جای خود را در بازار پیدا کند و روز به روز به میزان دوست داران و مشتریان آن افزوده می شود. این کابینت ها که در مدل ها و رنگ های متفاوت وجود دارد و به راحتی می توان بر روی آن‌ها طرح های مورد نظر را با استفاده از دستگاه سی ان سی پیاده کرد.

مزایای کابینت ممبران شامل چه مواردی است؟

در ساخت این کابینت لوکس از روکش ممبران استفاده شده است. روکش پی وی سی ممبران بر روی ام دی اف کشیده می شود و با کمک چسب و وسایل خاص روکش وکیوم می‌شود. در این کابینت ها به دلیل گرانی ممبران، معمولاً سمت بیرونی کابینت روکش ممبران دارد و برای سطح داخلی از پی وی سی سفید استفاده می کنند.

مزایای کابینت ممبران شامل چه مواردی است؟

کابینت ممبران یکی از کابینت هایی است که هم در طرح های کلاسیک و هم در طرح های مدرن می توان از آن استفاده کرد. این کابینت هم از نظر ظاهر و هم از نظر کیفیت ساخت مزایای فراوانی دارد که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره می کنیم.

1 – قیمت مناسب، از مهمترین مزایای کابینت ممبران

این کابینت ها با توجه به این که تنها در یک سمتشان از ورق پی وی سی استفاده شده و مغزی آن‌ها ام دی اف است از قیمت نسبتاً ارزانی برخوردار هستند و می توان با یک قیمت مناسب، کابینت‌ هایی شیک و زیبا برای آشپزخانه خرید. از موضوعات مهم در کابینت ممبران، قیمت مناسب برای خرید این کابینت می باشد. به این علت که در مقایسه با دیگر کابینت های چوبی موجود در بازار از قیمت پایین تری برخوردار است.

از کابینت های ممبران می توان به عنوان کابینت های مقرون به صرفه و با قیمت مناسب یاد کرد. این کابینت ها که می توان از آن‌ها در طراحی و دکوراسیون مدرن و کلاسیک استفاده کرد را با توجه به اندازه مورد نظر و طراحی هایی که می خواهید بر روی آن انجام شود قیمت گذاری می کنند.

قیمت مناسب، از مهمترین مزایای کابینت ممبران

کابینت های ممبران این گونه قیمت گذاری می شوند که قیمت اعلام شده برای کابینت های زمینی و دیواری به صورت مشترک است. معمولاً کابینت های زمینی 60 درصد قیمت و کابینت های دیواری 40 درصد قیمت اعلام شده را شامل می شوند. البته باید در نظر داشت که معمولاً قیمت کابینت های ممبران شامل یک متر کابینت زمینی، یک متر کابینت دیواری، یک متر صفحه شرکتی، یک متر تاج، پاخور، زیر چراغی و کلیه یراق آلات مورد نیاز است.

2 – طرح های کلاسیک و مدرن

همان طور که گفتیم از این کابینت ها می توان در طراحی مدرن و کلاسیک استفاده کرد و از زیبایی آن سود برد. زیبایی این کابینت ها با حک نقش و نگار بر روی آن‌ها دو چندان می شود و آشپزخانه ای زیباتر را به وجود می آورد. به راحتی با هزینه ای اندک می توان طرح زیبای کلاسیکی بر روی این نوع کابینت ها اجرا کرد.

3 – تنوع رنگ در کابینت های ممبران

کابینت های ممبران از تنوع رنگ بسیار خوبی برخوردار هستند و می توان رنگ آن‌ها را با توجه تم و رنگ بندی مورد نظر برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کرد. تنوع در طرح و رنگ روکش ممبران یکی از مهم ترین دلایل انتخاب این نوع روکش محسوب می شود. یعنی شما با استفاده از تکنولوژی جدید می توانید انواع طرح ها را با روکش وکیوم ممبران بر روی ام دی اف خود پیاده نمایید.

تنوع رنگ در کابینت های ممبران

4 – حس خوب چوب

کابینت های ممبران بر خلاف بسیاری از کابینت های دیگر مدل های تقلبی ندارد و می توانند حس چوب را به آشپزخانه بیاورد. همچنین چوب را می توان کالایی گران دانست و کابینت های چوبی بسیار گران قیمت‌تر از کابینت های ممبران هستند. برای ایجاد حس چوب در آشپزخانه می توان از کابینت های ممبران استفاده کرد. در این میان پیشنهاد می کنیم در مقاله مدل کابینت ممبران با جدیدترین مدل ها و طرح های کابینت ممبران آشنا شوید.

5 – عدم وجود درز، از مزایای پراهمیت

زمانی که روکش پی وی سی به صورت یکپارچه بر روی ام دی اف استفاده شده در این کابینت می نشیند، درز و حفره ای باقی نمی گذارد و خود این مسئله می تواند بر زیبایی و دوام کابینت بی افزاید و با مشکلاتی که از حفره های کابینت های چوبی ناشی می شود، مواجه نشد.

6 – عدم نفوذ آب مزیت مهمی است

کابینت های ممبران را با توجه به نحوه ساخت می توان یکی از انواع کابینت های مقاوم در برابر رطوبت و آب دانست. این کابینت ها را می توان به راحتی با آب تمیز کرد و بر خلاف کابینت های چوبی نیاز به رنگ زدن یا استفاده از روغن برای برگرداندن جلوه ندارد. از نظر نوع مقاومت، کابینت با روکش ممبران در برابر نفوذ آب و رطوبت قوی بوده به علت آنکه از لایه های ام دی اف بسیاری تشکیل شده است.

7 – انعطاف پذیری روکش ممبران

با توجه به قابلیت انعطاف پذیری این روکش از آن برای سطوح ابزار خورده، نوار لبه ی فرز خورده و فرم دار و … استفاده می شود. درب های کابینتی که نیازمند ماشین کاری عمیق هستند، استفاده از روکش PVC  ممبران نتیجه بخش خواهد بود. روکش PVC ممبران را بر روی سطح ام دی اف سنباده و تمیز شده با استفاده از دستگاه پرس وکیم و چسب ممبران روی سطح ام دی اف چسبیده می شود. همچنین انعطاف پذیری مناسب PVC  سبب میشود که اشکالی با سطوح عمیق تر و ظریف را بتوان با روکش PVC سطحی زیبا بخشید. تنها تخته ای که در این روش مورد استفاده قرار می گردد، تخته MDF است که قسمت های ابزار خورده سطح را با چسب می پوشانند و سپس پرس می کنند.

عدم نفوذ آب مزیت مهمی است

دیگر مزایای کابینت ممبران

  • روکش های ممبران در تفاوت با روکش های ملامینه بخار نشده و مشکلات تنفسی برای کودکان و سالمندان ایجاد نمی کند.
  • طبق تحقیقات و آزمایشات انجام شده ام دی اف به علت وجود ماده وینیل در داخل آن، محیط زیست را آلوده و تخریب کرده اما با ترکیب روکش ممبران این مشکل برطرف می شود.
  • از دیگر مزایا کابینت با روکش ممبران، تمیز کردن راحت آن است که در کابینت های چوبی این موضوع وجود نداشته چون نیازمند رنگ و روغن سالانه هستند اما در کابینت با روکش ممبران شما به راحتی با دستمالی مرطوب می توانید آن را تمیز کنید.

آشنایی با معایب کابینت ممبران – معایب کابینت ممبران بیشتر است یا مزایای آن؟

کابینت های ممبران در کنار لوکس بودن و مزایای بسیار زیادی که دارند معایبی نیز دارند. البته معایب کابینت ممبران بیشتر از مزایای آن نیست و معمولا معایب آن قابل چشم پوشی یا قابل حل شدن هستند. در این مقاله بعد از مزایا به معایب آن نیز اشاره میکنیم.

1 – عدم زیبایی در اجرای کارهای ظریف

این کابینت ها از ام دی اف که توسط چسب ممبران روکش شده درست می شوند؛ بنابراین اگر بخواهیم کار بسیار ظریفی داشته باشیم، روکش پی وی سی به خوبی انجام نمی گیرد و از میزان زیبایی آن کاسته می‌شود. راه حل این مشکل البته بسیار ساده است، تنها کافیست که از انتخاب طرح های بسیار ظریف با جزئیات فراوان خودداری کرد. البته در مجموع روکش های ممبران را می توان بهترین گزینه در میان انواع روکش ام دی اف در نظر گرفت، چرا که امکان استفاده از طرح ها و تراشکاری بر روی چوب و سپس روکش کردن آن تنها در روکش ممبران امکان پذیر است و روکش های دیگر چنین امکانی ندارند.

دیگر مزایای کابینت ممبران

2 – تنوع کیفیت گاهی یک مشکل است!

زمانی که بحث کار دست به میان می آید تفاوت بسیاری بین افرادی ماهر و خبره با افراد کم تجربه تر به وجود می آید. از ایراداتی که افراد کم تجربه و کارگاه های بی کیفیت ممکن است در ساخت کابینت ممبران ایجاد کنند می تواند گفت که در مرحله پوشش پی وی سی کافی است که از چسب با کیفیت مناسب استفاده نشود، از ورق پی وی سی نامرغوب استفاده شود و در نهایت در مرحله وکیوم دقت و ظرافت لازم را به خرج ندهد. کابینت ممبران توسط شرکت‌ ها و مجریان فراوانی ساخته می شود و از تنوع کیفیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب آن دقت بیشتری به خرج داد.

3 – نور و حرارت

پوشش پی وی سی در برابر نور آفتاب و حرارت می‌تواند تغییر رنگ دهند یا چسب استفاده شده در آن‌ها به مرور ضعیف شود. کیفیت چسب در کابینت ممبران بسیار مهم است اما بهتر است برای ماندگاری بهتر این نوع کابینت ها از قرار دادن آن‌ها در معرض نور مستقیم خورشید و گرما خودداری کرد. البته تنها حرارت مستقیم آفتاب که حرارت خیلی زیادی را به طور مداوم روی روکش بتابد تنها برای برخی از چسب های روکش های ممبران مشکل ساز می شود، چرا که تنها برخی از چسب هایی که در روکش های وکیوم ممبران استفاده می شود چسب گرم است و همین چسب ها نیز هر کدام با توجه به نوع در درجه های حرارتی مختلفی فعال می شوند. بنابراین اگر دمای چسب گرم که برای روکش وکیوم ممبران از آن استفاده می شود در دمای بالای 60 درجه فعال شود احتمال اینکه مشکلی برای این روکش ها به وجود بیاید تقریبا غیر ممکن است.

استانداردهای تولید کابینت ممبران

4 – اجسام تیز برای ممبران مشکل ایجاد می کنند!

روکش پی وی سی در برابر اجسام تیز حساس است و صدمه می بیند. در صورتی که این کابینت ها صدمه ببیند هزینه بالایی برای تعمیر و بازسازی آن نیاز است. البته همه روکش ها چنین مشکلی دارند و راه حل آن نگهداری صحیح از این روکش است.

استاندارهای ساخت کابینت ممبران

در پایان بد نیست کمی در مورد استانداردهای ساخت کابینت های ممبران بگوییم. استانداردهای ساخت کابینت ممبران به این صورت است که برای ساخت کابینت زمینی ارتفاع 72 سانتی متر، عمق 55 سانتی متر و پا خور 14 سانتی متری در نظر گرفته می شود و از صفحات 32 میلی متری برای ساخت آن‌ها استفاده می شود. کابینت های دیواری معمولاً 70 سانتی متر ارتفاع و 30 سانتی متر عمق دارد.

برای خرید کابینت ممبران از چه طریقی می توانیم اقدام کنیم؟

برای خرید روکش کابینت ممبران قبل از هر چیز می توانید از طریق صفحه روکش وکیوم ممبران در وبسایت نسبت به انتخاب طرح و رنگ مورد نظر خود اقدام کنید و سپس از طریق ثبت شماره تماس خود در قسمت استعلام قیمت محصولات یا تماس با تلفن وارناسا 02155246331 نسبت به سفارش گذاری اقدام کنید.

نظرات کاربران

سلام و عرض وقت بخیر
با توجه به مزایا و معایبی که گفتین به نظر میرسه که بهترین انتخاب برای ساخت کابینت همین ممبران باشه درسته؟ من میخوام سفارش بدم کابینت ممبران برام بسازن به نظرتون مطمئن هست بدم همین ممبران رو بسازن؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    سلام خانم عظیمی نژاد
    اگر از بابت کیفیت روکش ممبران می فرمایید بله روکش ممبران که در کابینت های ممبران استفاده میشه واقعا کیفیت بسیار بالایی داره. در مقاله معایب و مزایای کابینت ممبران که در مجله وارناسا نوشتیم هم می تونین از مزایای این روکش ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

من خودم با چشمای خودم دیدم مشتری های زیادی رو که کابینت ممبران سفارش دادن و بعد مدت ها واقعا هنوز راضین. مزایای ممبران اونقدر زیاده که واقعا معایب خیلی کمش که قابل پوشش هم هست واقعا به چشم نمیاد. شک نکنید تو استفاده از ممبران. ظاهرش هم که حرف نداره

    سلام دوست گرامی
    از اینکه نظرتون رو با ما و کاربران سایت در میون گذاشتید خیلی ممنونیم. برای شما آرزوی موفقیت روز افزون در کسب و کارتون رو داریم.

سلام وقت بخیر، آیا روکش ممبران در برابر حرارت اجاق گاز هم آسیب پذیره؟

    سلام وقت شما هم بخیر
    کلا روکش ممبران در برابر حرارت مستقیم ضعف و آسیب پذیره و میتونه بر اساس نوع روکش چسب 80 تا 90 درجه مقاومتش بره بالا
    باتشکر
    مدیر سایت